fallback

Европа подготвя нов удар срещу милиони дизели

Колите с премахнат филтър за твърди частици може да се окажат незаконни

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен.

В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.

fallback
  • #83
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Че в бг има много простаци е ясно на всички, но поне да не се манифестират!Който иска коли без филтри и еъздух пълен с отровни газове- чамадан, вогзал, мускаландия!
  • #82
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мярката е правилна!
  • #81
    Мхм ( преди 4 месеца )
    Кой *** лоум ен гейрманец реши че може да се произвежда дизел без фап.
  • #80
    Щирлиц ( преди 5 месеца )
    А бензинов таралясник на същата възраст,осъвременен с АГУ,за брюкселските зелки явно е безопасен.
  • #79
    До #77 ( преди 5 месеца )
    Да, замърсяване е. Затова трябва да бъде принуден путин да си прибере войската у дома. С агресор няма какво да преговаряме, пълна изолация!
  • #78
    анонимен ( преди 5 месеца )
    как пък нашта урсула не гепи един рак от тия частици, да има за ко да риве поне.
  • #77
    Сашо ( преди 5 месеца )
    А защо никой гениален мозък в ЕК не се замисли какво огромно замърсяване е войната в Украйна. Чудовищно е! И въпреки това продължават да я подклаждат. И това ако не е лицемерие и демагогия..... А какво ще правят с корабите, самолетите, тировете, тракторите и други тежки машини?
  • #76
    цитаДЕЛ ( преди 6 месеца )
    Много хеитъри тука вирреят и поклаждат омраза....ами ако подпалим вси бензинки!!
  • #75
    Д дънки ( преди 6 месеца )
    Започват на запад да произвеждат дизели нови за 300 к до морето повръщаш 7 пъти
  • #74
    999999 ( преди 6 месеца )
    Ало, ку-ку колко ще бъде замърсена природата от изхвърлените стари автомобили, а?
fallback
Последни