fallback

Европа подготвя нов удар срещу милиони дизели

Колите с премахнат филтър за твърди частици може да се окажат незаконни

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен.

технически преглед

В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.

fallback
  • #60
    Джезве с кокаляк ( преди 2 месеца )
    ЗДВП, извинявам се... И само да вметна, че аз вина нямам, че ми откраднаха катализатора, докато колата ми стоеше паркирана пред блока, а полицията никой не успя да намери и не направи нищо. И да си сложа нов катализатор за 1500 лв. пак може да го откраднат, тогава за какво да слагам...
  • #59
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бомбите и ракетите които давате на Украйна с филтри за твърди частици ли са ...или в Европа живеете под похлупак и не дишате същия въздух
  • #58
    Джезве с кокаляк ( преди 2 месеца )
    Монетата има две страни, другари... В Брюксел е пълно с ментални ***, мислещи само за далавери, власт, кинти, замаскирани зад зелената идея, докато в България е пълно просто с комплексирани ***, взимащи се за големи тарикати, които не виждат по-далеко от носа си и за тях здраве и чиста природа са последното, за което им пука.... По средата сме ние, които караме бензинови и дизелови автомобили на по 20-30 години, поддържаме си ги изрядно, спазваме си ЗЗДП, и не причиняваме ПТП.
  • #57
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Какво сте ревнали срещу тази мярка. В българскто законодателство се изисква Технотест и сертифициране на всяка промяна по колата, която се отразява на данните в талона. Махането на катализатор или ДПФ се отразява на еко категорията. Та реално дори в момента са незаконни. Също така колата не е човешко право, а лукс който налага задължения - ще ги спазвате. И последно купувайте бензин - по-здраво от атмосферен бензин няма. Особено простите японски модели. Пък ако поема газ от всякъде бие нафтата.
  • #56
    гост ( преди 2 месеца )
    Крайно време е пишещите дизели с изрязани филтърни системи да отпътуват, защото за тях се произвеждат и филтри и катализатори, просто струват колкото колата... Само че има и един друг момент, съвременните бензинови коли също се произвеждат с ДПФ за Европа, но не и за Америка и тарикатите, които тръгнаха да правят нов внос отвъд океана ще се озъбят...
  • #55
    анонимен ( преди 2 месеца )
    най-жалките индивиди - миризлив дизел та се не трае, но оно си отворило прозореца...да не им мирише вътре.
  • #54
    До 52 ( преди 2 месеца )
    Минаваш 1200 км с 50 литра, точно толкова, колкото ги зареждаш само за 2 минути. Тоест никога.
  • #53
    Бай Ганьо ( преди 2 месеца )
    Истината е че качественият петрол от който се прави дизел намалява в световен мащаб но затова никой и никъде не се говори. Четете информирайте се и се подгответе след десетина години повечето от нас ще са с градския и междуградски транспорт.Дизела ще се ползва само за трактори комбайни и камиони
  • #52
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Големи екоактивисти станахте. Да ама с електрическите тротинетки не можете да стигнете до гърция без да загубите ден за презареждане. Да не говорим че който няма гараж с контакт трябва да забрави. Тия с хибридите пък само се заблуждават че не замърсяват и че икономисват. Нито едното нито другото. В Европа тече пропаганда срещу дизела заради икономически интереси, но той си остава най доброто задвижване до момента. Опровергайте че не е така, чакам не бързам!4,1/100 340Nm 1200км 2 мин зареждане
  • #51
    Трошача ( преди 2 месеца )
    ЕС единствено може да ме,, хване и разведе "... Въобще не ми пука за непрестанните ограничения на клоуните от Брюксел!И без това до 2030г ще се разпаднат тези извратеняци и алкохолици!
fallback
Последни