fallback

Европа подготвя нов удар срещу милиони дизели

Колите с премахнат филтър за твърди частици може да се окажат незаконни

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен.

технически преглед

В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.

fallback
  • #50
    Дедо ( преди 2 месеца )
    Те Европата умно нещо няма да направят, докараха имигранти, ЛГБТ, смяна на пола, убиват с ваксини, само за война се говори каквото се сетиш все е в ***. Имам чувството че вече нормално няма. Извратено до не май къде
  • #49
    Щирлиц ( преди 2 месеца )
    Укронавлеците обгрижени и нахранени ли са?
  • #48
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Веднага ще почне бизнеса дпф под наем. Монтират, минаваш преглед, демонтират още една корупционна схема. За да действа трябва да могат да проверяват колите и на пътя, представям си как те спира полицай с паяк, вдига ти колата и разглабя системата да види ДПФ-а
  • #47
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Супер правилна мярка. Който твърди обратното - да постои няколко минути зад дизел с премахнат DPF, който се подгрява на място или e на празен ход, има ги по улиците мн... и после да каже как сe чувства..... Проблемите с катализаторите на бензиновите коли си беше хвърляне на прах в очите - ако тръгнат да следят дизелите, половината автопарк сигурно ще трябва да бъде спрян. Неслучайно в Америка няма чак толкова големи мизерии в градовете със замърсяване с фини прахови частици - просто няма дизели!
  • #46
    КАЛДЪРМЪША ( преди 2 месеца )
    *** В МЪРШИТЕ НЕЩО ЗА САМОЛЕТИТЕ КРАЖБИТЕ ОТ НАРОДА И ПОСТОЯННИЯТ ТОРМОЗ НА НАРОДА СКАПАНИТЕ И МРЪСНИ ПЪТИЩА
  • #45
    Рднв ( преди 2 месеца )
    Значи едните могат да карат големи мотори и то без катализатори и да си правят каквото искат, а другите трябва да живеят под похлупак....
  • #44
    Тъп ( преди 2 месеца )
    Пешо (38) е кух. Мен друго ми е любопитно. Нали сме демокрация, свободни. А защо имаме толкова ограничения, задължения, забрани? И другото. Ще ми е любопитно да видя кораб на ток.
  • #43
    Тончо ( преди 2 месеца )
    Пешо само че умрелия голф е доста по сигурен от твоя кибрит да не говорим за някое Ауди б4 чети малко тези коли са ги правили инженери, а кибрита го правят търговци от шишета от кока кола и Фанта срок на годност гаранцията
  • #42
    Jujeto1 ( преди 2 месеца )
    Тия къде пишете с хибриди,електрички и микровълнови само да ви кажа за пример моя стар дизел Bmw 2010 дизел ще надживее всички тия коруби къде ги пишете.С всички екологий ауспуха е бял няма грам пушек.
  • #41
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 38 миИ храната не е задължителна. Ако не можеш да си позволиш, няма да ядеш.
fallback
Последни