fallback

Европа подготвя нов удар срещу милиони дизели

Колите с премахнат филтър за твърди частици може да се окажат незаконни

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен.

технически преглед

В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само за града може не е удачно но моя дизел 1-2 пъти седмично ми се налага да го карам по магистрала на по дълго разстояние и за няколко години съм нямал никакви проблеми с дпф, адблу и т.н. Не ми трябват дивотии като по неикономичните хибриди или неудобните елктрички. Дизела е все още най доброто и планирам да си го карам още 10-15 години
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не съм еко активист, но това безумие с чупирани нафтови печки с избушени дпф трябва да спре. В задръстването като вкара климатика тези мърсотии и човек едвам диша. Бензините и колите на газ не могат да минат гтп, а тези подобия на коли минават без проблем. Като искаш дизел ще си го караш както го е произвел производителя, а *** кара трактор, а си мисли, че има бегачка. Най-бързия дизел е бензина. Това е отпадъчен продукт и такива са и колите на нафта които пушат, като парни локомотиви.
  • #8
    до 7 ( преди 2 месеца )
    във времето което мислиш за познатите ти ако мислеше как да изкараш лев, можеше да нямаш проблеми
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 4 За съжаление познавам такива. Имат RAM 1500, който се ползва, само като такото иска, да покаже че е мъж. Имат EQS, дето пак е на татктоо, да се поакзва какъв е злене. Майката е с GLS, че да вози децата, нищо, че най-голямото е на 19 и е с E53-ка, а за напук на всичко, сега щели да визмат Порше Кайман. ЕЙ така, да имали за "излетите". Нищо, че в 9/10 пъти ги виждам, натоварени на джипката. А от де пари - точат от еврофондове и са "зърнари" ... от де иначе?
  • #6
    до ( преди 2 месеца )
    Дълъг път с кола къде бе от София за панчарево ли тва ли наричаш дълъг път.Наши не мисли че до Лондон ще пътувам два дена с кола
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 2 - Глоба за родителите ти, че не са потърсили адекватна помощ в някоя лудница за тебе, защото главата ти е спряла от движение преди много време ...
  • #4
    AAV ( преди 2 месеца )
    Нали сме много богати... Ще си купим електрическа кола за града, дизелова за дълъг път, бензинова за писта и джип за офроуд... и да не забравим - колело за парка!
  • #3
    факт ( преди 2 месеца )
    Изобщо дизели в градовете не трябва да има.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    От кога го чакаме това, също да се снимат номерата на пушещоте по улиците от камерите и глоба плюс спиране от движение.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Еми тези тиквеници в Брюксел..си ги избираме ние.... А те че не блестят с интелект е ясно. Там се действа на колекивен принцип, а и няма как при 10х "богоизбрани" бюрократи. Но като цяло все по-ясно е хрантутенето на тази п а с м и н а е ненужно. Безлики, безпринципни, неуки...никому не нужни ...
fallback
Последни