Когато чуете за класически автомобил, вероятно се сещате за Aston Martin DB5, E-Type Jaguar или Ferrari от средата на миналия век. Но никога - за Peugeot 309, Renault Espace MPV или Seat Ibiza. И все пак точно тези автомобили ще получат класически статут тази година, когато навършват 40 от първата си поява.
В Европа е общоприето след 40-годишна възраст автомобилите да получават статут на "историческо превозно средство“. Това е от огромно значение - в много държави собствениците не плащат данък върху колата, не минават технически преглед и са освободени от зоните с ниски емисии, каквито има в Лондон и други големи градове. Но достатъчна ли е само възрастта, за да превърне една кола в истинска класика? Тук са събрани 12 модела, като за всеки има оценка - заслужават ли си инвестицията като колекционерска стойност.
12 коли, които стават класики тази година (ГАЛЕРИЯ):
9000 беше роден от сътрудничеството на Saab с Fiat и Lancia за създаването на три сродни модела. Но съвместното предприятие даде различни резултати за марките. Докато Croma на Fiat и Thema на Lancia бяха относително неуспешни, 9000 стана такъв хит, че остана в производство повече от десетилетие.
Дебютира през 1985 година като 2,0-литров представителен хечбек с пет врати и турбокомпресор. В началото на 90-те години имаше подобрения на шасито, включително по-добро окачване и добавяне на антиблокиращи спирачки като стандарт. Флагманът беше с 2,3-литров двигател и 220 к.с., но през 1993 бе заменен от модела Aero с леко актуализиран вид. В крайна сметка отстъпи място на 9-5. И да, не е колекционерска кола.


2