Удивително рядък Citroen DS21 Le Dandy с каросерия от Анри Шапрон спечели голямата награда от тазгодишния български Concours d'Elegance - Drustar, проведен край езерото в Правец. Международното жури единодушно присъди първото място на френската машина, която е една от едва около 50 произведени.
Заради организационен проблем в конкурса не влязоха три от най-интересните обявени участници - BMW M1, Ford GT и BMW 327. В галерията под статията можете да видите всички автомобили, които ни хванаха окото на конкурса.
Най-интересните коли от конкурса в Правец (ГАЛЕРИЯ):
Citroen DS21 Le Dandy by Chapron
Година: 1965
Сам по себе си, DS е легенда благодарение на необикновения дизайн на скулптора Фламинио Бертони и на новаторските си за епохата технологии (първата кола с дискови спирачки, със самоизравняващо се хидропневматично окачване и т. н.). Но не е особено рязък: французите го произвеждаха почти две десетилетия и продадоха почти милион и половина екземпляра. Съвсем друг обаче е случаят с версията Le Dandy, може би най-прочутата творба на Анри Шапрон.
Година: 1965
Сам по себе си, DS е легенда благодарение на необикновения дизайн на скулптора Фламинио Бертони и на новаторските си за епохата технологии (първата кола с дискови спирачки, със самоизравняващо се хидропневматично окачване и т. н.). Но не е особено рязък: французите го произвеждаха почти две десетилетия и продадоха почти милион и половина екземпляра. Съвсем друг обаче е случаят с версията Le Dandy, може би най-прочутата творба на Анри Шапрон.