Когато чуете за класически автомобил, вероятно се сещате за Aston Martin DB5, E-Type Jaguar или Ferrari от средата на миналия век. Но никога - за Peugeot 309, Renault Espace MPV или Seat Ibiza. И все пак точно тези автомобили ще получат класически статут тази година, когато навършват 40 от първата си поява.
В Европа е общоприето след 40-годишна възраст автомобилите да получават статут на "историческо превозно средство“. Това е от огромно значение - в много държави собствениците не плащат данък върху колата, не минават технически преглед и са освободени от зоните с ниски емисии, каквито има в Лондон и други големи градове. Но достатъчна ли е само възрастта, за да превърне една кола в истинска класика? Тук са събрани 12 модела, като за всеки има оценка - заслужават ли си инвестицията като колекционерска стойност.
12 коли, които стават класики тази година (ГАЛЕРИЯ):
Turbo R се появи в момент, когато Bentley се опитваше да си проправи път на пазара, още докато беше собственост на Rolls-Royce (до 1998 година). За първи път се появява като Mulsanne Turbo. Използва 6,8-литров V8 двигател и турбокомпресор Garrett, увеличаващ мощността с 50 процента до 300 к.с.
През 1985 година актуализацията получи името Turbo R. Добавянето на впръскване на гориво повиши пък мощността с 30 к.с.. Подобренията на шасито включваха по-твърдо окачване, за да се трансформира обемистата лимузина в истински динамична кола.
Въпреки че безспорно е колекционерска класика днес, качеството и производителността на Turbo R не води до високи цени. Всъщност това е сравнително достъпна опция. Дори екземпляри с малък пробег и отлично състояние не струват повече от 30 000 евро.


2