Когато чуете за класически автомобил, вероятно се сещате за Aston Martin DB5, E-Type Jaguar или Ferrari от средата на миналия век. Но никога - за Peugeot 309, Renault Espace MPV или Seat Ibiza. И все пак точно тези автомобили ще получат класически статут тази година, когато навършват 40 от първата си поява.
В Европа е общоприето след 40-годишна възраст автомобилите да получават статут на "историческо превозно средство“. Това е от огромно значение - в много държави собствениците не плащат данък върху колата, не минават технически преглед и са освободени от зоните с ниски емисии, каквито има в Лондон и други големи градове. Но достатъчна ли е само възрастта, за да превърне една кола в истинска класика? Тук са събрани 12 модела, като за всеки има оценка - заслужават ли си инвестицията като колекционерска стойност.
12 коли, които стават класики тази година (ГАЛЕРИЯ):
Няма съмнение, че това е абсолютна класика. Пусната на пазара през 1985 година, E28 M5 беше първата M версия на Петата серия на BMW. Когато се появи, това беше най-бързият автомобил с четири врати, с максимална скорост над 250 км в час.
Неговият шестцилиндров двигател с 24 клапана и 286 к.с. е взет от суперколата M1. Този семеен седан можеше да се похвали с повече рев на мотора от тогавашното 328 на Ferrari. Оттук тръгна легендарната линия на M5. Оригинален баварец сега струва между 15,000 и 83,500 евро, в зависимост от кондицията.


2