IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota отстрани главния проблем при водорода

Вместо да строят зарядни станции, японците искат да доставят водородни пълнители по домовете

Toyota вече е близо до план за серийното производство на водородни "гилзи", които според компанията ще премахнат най-голямата пречка пред навлизането на водородни автомобили - баснословно скъпата инфраструктура за зареждане.
  
   
Toyota, водородни пълнители
  
        
Вместо да носят на борда си собствен скъп резервоар за летливия водород, бъдещите модели с горивна клетка на японците ще ползват заменяеми пълнители - "гилзи". Те ще са компактни до степен да могат да се носят на гръб в раница, и ще могат да се използват не само в автомобила, но и за всякакви други нужди - примерно за захранването на каравана, на готварска печка и т. н.
  
      
Toyota, водородни пълнители
  
             
Технологията е разработена от Woven, дъщерната компания на Toyota, и бе представена пред публика още миналата есен на Japan Mobility Bizweek. Междувременно екипът успя да намали още повече обема и теглото на гилзите. И да измисли множество нови начини за ползването им извън автомобилната област - например за захранването на специално разработената водородна готварска печка от Rinnai Corporation.
  
    
Toyota, водородни пълнители
  
           
Едно от големите препятствия пред навлизането на иначе напълно чистия водород при автомобилите е цената на зарядните станции. Изграждането на една-единствена колонка за зареждане с водород в Европа струва около милион евро, най-вече защото летливият газ трябва да се съхранява под високо налягане или при много ниски температури.
  
          
Toyota, водородни пълнители
  
          
Идеята на Woven и Toyota обаче елиминира нуждата от зарядна инфраструктура. Вместо това водородните пълнители ще се дистрибутират от производителя с камиончета - горе-долу по начина, по който в наши дни се доставя пропан-бутан за домакински нужди. До две години компанията ще започне производство в малки серии за изпитания в полеви условия.
  
      


  
         

0 от 500
  • #18
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Дано и РУК най-накрая е научил, че обем никога не се мери в килограми, дори когато се измерва обем на водороден резервоар, а винаги се мери в литри. В килограми се измерва теглото на водорода. .
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Интересно! В предишната подобна новина троловете се скъсаха да ми обясняват, как ето водорода имал бъдеще щом Toyota така казва, но очевидно все пак са схванали практическите ми примери доказани С помощта на физиката и математиката и вече и те НЕ ВЯРВАТ във водорода. Осъзнаха че тези бутилки имат прекалено малка енергийна плътност.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория до 11 ( преди 7 месеца )
    И я ми обясни колко им е пазарния успех на тия машини? Защото в наше село няма патрони по магазините. Град 90 000 човека. Това, че има някоя и друг фен, който да си купи, не прави автоматично пазарен успех. Само кафето с капсули има някакъв успех. И пак е доста условен. Всичките ми приятели купиха по една или две машини, и след това се върнаха на хубави машини за еспресо на зърна. Виждал съм машини по хотелите, но за тези места ми се струва нормално - по-малко чистене.
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А какво би станало при катастрофа, как ще издържи удар?
  • #14
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до 12 ( преди 7 месеца )
    Грешиш, както винаги, както всеки тойоткаджия. Не съм онзи, за който си мислиш. Кога ще признаеш пред злобната си душичка, че 9/10 от пазара не се състои от тойоткаджийчета като теб и може да различи черно от бяло?
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 7 месеца )
    Контролът е занемарен, вярно е. Но един профан трудно можеш да му обясниш, че животът му зависи от това. Повечето хора знаят, че трябва да си носят периодично бутилките за технически преглед, но не го правят. А само аз знам за 2 случая на взривове у свързани с мен хора, макар и не роднини. Другото съображение е цената. Строгата дисциплина ще вдигне цената, а газът винаги се е позиционирал като евтино гориво.
  • #12
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Мда ( преди 7 месеца )
    До 8 - тротитроле, пак почна да пишеш анонимно, а? От километри си личи кога си ти. Видя ли тази марка в заглавието и знам, че те е хванала скоротечна диария и ще нацвъкаш всичко под нея
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 ( преди 7 месеца )
    С сменящите патрони за газирана вода не се получи? Сериозно? На какъв принцип работят домашните машини за газирани напитки, ще поясниш ли? Дали па не ги продават тия патрони по магазините? А дали па такива патрони няма да могат да ги продават и по бензиностанции и по магазини? Сега ако ти свърши бензина на пътя, какви правиш? Вадиш килимчето да се молиш ли? Абе като ги пишете тия глупости, четете ли си ги преди да натиснете ДОБАВИ?
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Според мен доста компании пробваха със сменящи се неща и не им се получи. Сменящи се батерии. Сменящи се патрони за газиране на вода. И какво ще правиш, ако имаш да пътуваш 500 км. примерно, пък имаш в "патрона" за 200 км. гориво?! Мяташ едно в багажника или сменяш нещо, дето има 200 км. в него?! Това ми се струва нелепа идея и навярно неприложима извън Япония. В България със сигурност няма да е приложима... Като свърши из пътя какво, викаш бърза водородна помощ ли?! ;)
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тия самобитни гении ще ни обяснят ли как решават проблемите на зарядните станции? Нали и в тази бутилка газът трябва да се съхранява под високо налягане? Нали някой трябва да ги зарежда точно по същия начин с всичките адиабатни процеси, т.е. същите инсталации? Или пък ползват ниско налягане, което ще стига за 50-100 км?