IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota отстрани главния проблем при водорода

Вместо да строят зарядни станции, японците искат да доставят водородни пълнители по домовете

Toyota вече е близо до план за серийното производство на водородни "гилзи", които според компанията ще премахнат най-голямата пречка пред навлизането на водородни автомобили - баснословно скъпата инфраструктура за зареждане.
  
   
Toyota, водородни пълнители
  
        
Вместо да носят на борда си собствен скъп резервоар за летливия водород, бъдещите модели с горивна клетка на японците ще ползват заменяеми пълнители - "гилзи". Те ще са компактни до степен да могат да се носят на гръб в раница, и ще могат да се използват не само в автомобила, но и за всякакви други нужди - примерно за захранването на каравана, на готварска печка и т. н.
  
      
Toyota, водородни пълнители
  
             
Технологията е разработена от Woven, дъщерната компания на Toyota, и бе представена пред публика още миналата есен на Japan Mobility Bizweek. Междувременно екипът успя да намали още повече обема и теглото на гилзите. И да измисли множество нови начини за ползването им извън автомобилната област - например за захранването на специално разработената водородна готварска печка от Rinnai Corporation.
  
    
Toyota, водородни пълнители
  
           
Едно от големите препятствия пред навлизането на иначе напълно чистия водород при автомобилите е цената на зарядните станции. Изграждането на една-единствена колонка за зареждане с водород в Европа струва около милион евро, най-вече защото летливият газ трябва да се съхранява под високо налягане или при много ниски температури.
  
          
Toyota, водородни пълнители
  
          
Идеята на Woven и Toyota обаче елиминира нуждата от зарядна инфраструктура. Вместо това водородните пълнители ще се дистрибутират от производителя с камиончета - горе-долу по начина, по който в наши дни се доставя пропан-бутан за домакински нужди. До две години компанията ще започне производство в малки серии за изпитания в полеви условия.
  
      


  
         

0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 4 седмици )
    Второ - коментар 44 - пак откачи и си пишеш сам и си отговаряш сам - псевдонима в коментара го измисли и използваш само ти, както и цялата стилистика на написаното са изцяло твои! Пак откачи!
  • #47
    0 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 4 седмици )
    Първо и последно за сервиза - имаме сервиз с приятели за обслужване и ремонт на млади класики. Това ми е хоби, не бизнес!
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 седмици )
    Защо? По-скоро въпросът е защо се позволява агресивното поведение на проповядващите ВЯРА и лъженаука/псевдонаука? Защо мислиш, че трябва да се трият само коментарите на тези, които им оборват лъжите?
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 44. Сега ще ти се обиди и ще се скрие. Недей така с лошото. И физиката му стига, зс да се изприщи и да откачи!
  • #44
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    РУКоделието, галиш ли бастуня от немско в тойотката? Дишаш ли водородец в обедната почивка на строежа?
  • #43
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Било полезно да четеш коментарите под стари статии. Този 45 коментар го бях пропуснал! "РУК ( преди 6 месеца )За последно - казал съм го 1000 пъти.Работя с производители и търговци на автомобили,ИМАМ СЕРВИЗ ЗА АВТОМОБИЛИ.Имам контактите да тествам нов автомобил почти всяка седмица." ИМАМ СЕРВИЗ ЗА АВТОМОБИЛИ.? Сериозно? Ти не изкарваше ли милиони на борсата от всяко покачване и спадане на цените на акциите на Тесла? Обърках се вече? Или и това някой друг го е писал от твое име?
  • #42
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Коментар 8 също от РУК :"Средния разход на водороден автомобил в момента е 0,80кг /100км. С 5,6кг водород се минават около 650кг. Това което показват Тойота го има разработено от повече от 4 години и то за автомобил и то с по-добър разход - 6 бутилки с по 0,5кг водород във всяка за 750км. Всяка заредена бутилка тежи по 5кг. Смятай"енергийна плътност" 30 кг за 750км."
  • #41
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Същата статия коментар 11 "Обема на резервоара на Тойота също се мери в килограми."
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Ето какво написа РУК В статията "Toyota показва нов начин за зареждане на автомобили" Коментар 10" До 8 - говоря с факти!Тествани по международен стандарт. Рекорда на Mirazy e 845 мили с един резервоар. Който към 2021 дори е със с обем под 5л. С "фейслифта" го правят 5,6кг. Рекорда е потвърден от Гинес." ... Това е неговата ВЯРА. В реалността този автомобил има 122 л. резервоар който събира 5,65 кг. следващия модел има вече 141л. Който уж събира по-малко килограми и изминава повече километри
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А иначе всеки е нормален човек знае, че обемът на резервоара се мери в литри, и 50 грама водород заемат абсолютно същия обем колкото заемат и 5 кг водород 140 литра. Само налягането в резервоара се променя, защото водородът е газ. Елементарна физика, която никога не си разбирал и няма да разбереш и затова ВЯРВАШ в бъдещето на водорода.