Корейският производител Hyundai продължава да залага на водородното задвижване и представи ново, второ поколение на кросоувъра си Nexo. Той запазва технологията, като получава интериор и екстериор, вдъхновени от тези на най-новите модели на марката, с по-просторна кабина и подобрена механика.
Новото Nexo е средноразмерен кросоувър с дължина 4,75 метра, височина 1,64 метра, ширина 1,87 метра и междуосие от 2,79 метра. Дизайнът му е вдъхновен от този на концептуалния Initium от 2024, който всъщност е очаквал неговите линии, като следва стилистичния език на компанията „Art of Steel“ - е същият е използван за по-голямото му „братче“ Santa Fe, с по-изваяни линии и решително квадратна каросерия.
Сред специфичните елементи се открояват новите пикселни LED фарове "HTWO" и предната част с подчертано вертикално развитие и доста внушителни форми. Още по-специфична е задната част с остри линии до задните врати и заоблени линии по отношение на предния капак и страничната колона, посветена на багажника - нещо, което се виждаше в началото на 2000-те при някои корейски автомобили, но сега е изчезнало.
В сравнение с предишния Nexo, интериорът също е напълно преработен, за да предложи на пътниците повече комфорт и по-добро усещане за качество. На арматурното табло вече има извит дисплей, обърнат към водача, с нови, по-интуитивни контроли и с централен „остров“, проектиран да предлага допълнително пространство. Водородният модел получава и дигитални огледала, които могат да се управляват чрез двата дисплея, интегрирани в арматурното табло.
И накрая - предните седалки са наречени "Premium Relaxation" с разтегателни облегалки за крака като електрическите на компанията и, отново в сравнение с предишното поколение, багажникът също е по-голям и достига до 993 литра.
Най-важното обаче си остава механиката, като под капака на второто поколение на Nexo е поставен изцяло нов двигател. Мощността всъщност е нараснала от 135 kW на 190 kW (около 258 к.с.), благодарение на нов, по-производителен електрически мотор, захранван от батерия с удвоен капацитет - 2,64 kWh.
Горивната клетка също е напълно ревизирана и вече е в състояние да достави 110 kW мощност, като също така гарантира по-голяма издръжливост, както и подобрена производителност при ниски температури. Всичко това очевидно означава по-голяма автономност, за която помагат по-големият резервоар (6,69 кг водород) и оптимизираната аеродинамика.
Hyundai все още не е разкрил официалната цена на новия Nexo за Европа, като уточнява, че продажбите ще стартират по-късно тази година. Предишният модел започваше от около 78 000 евро, така че е разумно да очакваме подобна или по-висока цифра.
Още снимки на новото Nexo - вижте в галерията: