IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai все още вярва във водорода и представи ново Nexo

Кросовърът получава преработен агрегат и стил, вдъхновен от последните модели на марката

Корейският производител Hyundai продължава да залага на водородното задвижване и представи ново, второ поколение на кросоувъра си Nexo. Той запазва технологията, като получава интериор и екстериор, вдъхновени от тези на най-новите модели на марката, с по-просторна кабина и подобрена механика.


Hyundai Nexo


Новото Nexo е средноразмерен кросоувър с дължина 4,75 метра, височина 1,64 метра, ширина 1,87 метра и междуосие от 2,79 метра. Дизайнът му е вдъхновен от този на концептуалния Initium от 2024, който всъщност е очаквал неговите линии, като следва стилистичния език на компанията „Art of Steel“ - е същият е използван за по-голямото му „братче“ Santa Fe, с по-изваяни линии и решително квадратна каросерия.

Сред специфичните елементи се открояват новите пикселни LED фарове "HTWO" и предната част с подчертано вертикално развитие и доста внушителни форми. Още по-специфична е задната част с остри линии до задните врати и заоблени линии по отношение на предния капак и страничната колона, посветена на багажника - нещо, което се виждаше в началото на 2000-те при някои корейски автомобили, но сега е изчезнало.


Hyundai Nexo


В сравнение с предишния Nexo, интериорът също е напълно преработен, за да предложи на пътниците повече комфорт и по-добро усещане за качество. На арматурното табло вече има извит дисплей, обърнат към водача, с нови, по-интуитивни контроли и с централен „остров“, проектиран да предлага допълнително пространство. Водородният модел получава и дигитални огледала, които могат да се управляват чрез двата дисплея, интегрирани в арматурното табло.

И накрая - предните седалки са наречени "Premium Relaxation" с разтегателни облегалки за крака като електрическите на компанията и, отново в сравнение с предишното поколение, багажникът също е по-голям и достига до 993 литра.


Hyundai Nexo


Най-важното обаче си остава механиката, като под капака на второто поколение на Nexo е поставен изцяло нов двигател. Мощността всъщност е нараснала от 135 kW на 190 kW (около 258 к.с.), благодарение на нов, по-производителен електрически мотор, захранван от батерия с удвоен капацитет - 2,64 kWh.

Горивната клетка също е напълно ревизирана и вече е в състояние да достави 110 kW мощност, като също така гарантира по-голяма издръжливост, както и подобрена производителност при ниски температури. Всичко това очевидно означава по-голяма автономност, за която помагат по-големият резервоар (6,69 кг водород) и оптимизираната аеродинамика.

Hyundai все още не е разкрил официалната цена на новия Nexo за Европа, като уточнява, че продажбите ще стартират по-късно тази година. Предишният модел започваше от около 78 000 евро, така че е разумно да очакваме подобна или по-висока цифра.


Още снимки на новото Nexo - вижте в галерията:


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 дни )
    Иронията е, че в първото мнение си признавате че ВЯРВАТЕ повече на гуруто Тойода, че електромобилите никога няма да преминат 30% пазарен дял и ще започнат да отпадът като технология защото ще бъдат заместени от водородни автомобили, но НЕ ВЯРВАТЕ на физичните и математичните закони. Казвате си го в прав текст и продължавате с години да оспорвате математиката и физиката която пречи на ВЯРАТА. Дори реалността за навлизането на водородните и електрическите автомобили не може да ви събори ВЯРАТА
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хехе ( преди 5 дни )
    Не си схванал иронията в първото мнение,тротитротка.
  • #27
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 6 дни )
    Ей два пъти ми изтриха коментара.....Естествено че това ми беше първия коментар, но този път съм прочел всички други. Но ти си се доказал като невменяем фантазьор, който си мисли че пише с един и същ човек. Иначе си бил и забавен хахахахаха оправи ми деня с това че заработваме стотинки тук и че спорим с айнщайн и нютон аххааххаахахах аххахахах освен че си мазен ол*гифрен си бил и забавен Къци Илонов Дзинпинов.
  • #26
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    На практика не спорите с мен, а спорите с Айнщайн, Нютон, Ом, Джаул, Тесла и другите Велики учени които толкова мразите, че смятате че щом им ВЯРВАМ, трябва да мразите и мен, че не вярвам на гуруто ви Тойода, който не спира да повтаря никога никога никога.
  • #25
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Всички знаят, че аз ще се аргументирам с математика, физични закони, факти и обстоятелства, докато троловете от тролфермата Ще гледат да си заработят стотинките като изкарат една торба лъжи и две торби заяждания и обиди към всеки който посмее да каже нещо смислено в коментарите. ГОРДЕЯТ СЕ че МРАЗЯТ ДА ЧЕТАТ, МРАЗЯТ МАТЕМАТИКАТА, МРАЗЯТ И ФИЗИЧНИТЕ ЗАКОНИ, но най-много мразят тези които ги ЗНАЯТ.
  • #24
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До троловете от тролофермата. Вижте как още с първото мнение, независимо дали аз или вие сте го написали, знаем как ще протече дискусията. "Хехе ( преди 5 часа )Очакваме тротитротката да ни залее с няколкостотин коментара,подкрепени с математични и физични закони колко много бъркат с водорода.".. знам знам че не си го писал ти А ха-хай май и другите *** от три фермата. Сигурен съм че сега отваряш за първи път статията И НЕ СИ ПРОЧЕЛ МНЕНИЯТА.
  • #23
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 6 дни )
    Пешо Шугъра и другите там, слагайте лимит на коментарите е, невменяемия не издържа, като стенограф е. И изобщо не ми отговаряй бот, ти само едно и също пишеш, ясен си вече като бял ден.
  • #22
    0 rate up comment 5 rate down comment
    10LD-DiN0-ДртiйМЕН! ( преди 6 дни )
    Заедно с новата авангардна инфотеймънт система чист аналог на US-Tesla - 1 цялостна софтуерна платформа, предназначена да промени из основи изживяването в колата, дъщерната марка на HYUNДАЙ - GENESiS направи впечатляваща демонстрация по време на ШОУто в Сеул на 2 чисто нови ПЕРФЕКТНИ концепта на базата на флагмана G90, а именно: Х Gran Coupe и кабриолета Х Gran - въплъщаващ извечния стремеж на човек да превъзмогне бариерите и да се наслади на СВОБОДАТА като 1 неповторимо изживяване - СЮПЕРБ!!!
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Антитрол ( преди 1 час )В резюме - ЗНАЕТЕ ЧЕ СЪМ ПРАВ, ВЯРВАТЕ ЧЕ СЪМ ПРАВ, НО НЕ ВИ ХАРЕСВА!
  • #20
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Да ти припомня ли статията за смяната на предишното поколение на този автомобил от статията? Ако не ме лъже паметта, бяха му поискали около 100 хиляди долара за смяна на на горивната клетка на автомобил на 50 хиляди километра закупен за 60 000 долара. Ама батериите са скъпи, нали? И се сменят често!