IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai все още вярва във водорода и представи ново Nexo

Кросовърът получава преработен агрегат и стил, вдъхновен от последните модели на марката

Корейският производител Hyundai продължава да залага на водородното задвижване и представи ново, второ поколение на кросоувъра си Nexo. Той запазва технологията, като получава интериор и екстериор, вдъхновени от тези на най-новите модели на марката, с по-просторна кабина и подобрена механика.


Hyundai Nexo


Новото Nexo е средноразмерен кросоувър с дължина 4,75 метра, височина 1,64 метра, ширина 1,87 метра и междуосие от 2,79 метра. Дизайнът му е вдъхновен от този на концептуалния Initium от 2024, който всъщност е очаквал неговите линии, като следва стилистичния език на компанията „Art of Steel“ - е същият е използван за по-голямото му „братче“ Santa Fe, с по-изваяни линии и решително квадратна каросерия.

Сред специфичните елементи се открояват новите пикселни LED фарове "HTWO" и предната част с подчертано вертикално развитие и доста внушителни форми. Още по-специфична е задната част с остри линии до задните врати и заоблени линии по отношение на предния капак и страничната колона, посветена на багажника - нещо, което се виждаше в началото на 2000-те при някои корейски автомобили, но сега е изчезнало.


Hyundai Nexo


В сравнение с предишния Nexo, интериорът също е напълно преработен, за да предложи на пътниците повече комфорт и по-добро усещане за качество. На арматурното табло вече има извит дисплей, обърнат към водача, с нови, по-интуитивни контроли и с централен „остров“, проектиран да предлага допълнително пространство. Водородният модел получава и дигитални огледала, които могат да се управляват чрез двата дисплея, интегрирани в арматурното табло.

И накрая - предните седалки са наречени "Premium Relaxation" с разтегателни облегалки за крака като електрическите на компанията и, отново в сравнение с предишното поколение, багажникът също е по-голям и достига до 993 литра.


Hyundai Nexo


Най-важното обаче си остава механиката, като под капака на второто поколение на Nexo е поставен изцяло нов двигател. Мощността всъщност е нараснала от 135 kW на 190 kW (около 258 к.с.), благодарение на нов, по-производителен електрически мотор, захранван от батерия с удвоен капацитет - 2,64 kWh.

Горивната клетка също е напълно ревизирана и вече е в състояние да достави 110 kW мощност, като също така гарантира по-голяма издръжливост, както и подобрена производителност при ниски температури. Всичко това очевидно означава по-голяма автономност, за която помагат по-големият резервоар (6,69 кг водород) и оптимизираната аеродинамика.

Hyundai все още не е разкрил официалната цена на новия Nexo за Европа, като уточнява, че продажбите ще стартират по-късно тази година. Предишният модел започваше от около 78 000 евро, така че е разумно да очакваме подобна или по-висока цифра.


Още снимки на новото Nexo - вижте в галерията:


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Казал съм че ЗАСЕГА, електрическият двигател е по-добрата алтернатива на ДВГ. Като измислят телепорта или някакъв по-добър двигател, ще си извъртя мнението както се изразяваш. Попитах ви за по-добра алтернатива. Абсолютно сте съгласни с мен че по-добре алтернатива не можете да измислите, НО МРАЗИТЕ ТОКА И ВСЕКИ КОЙТО ГОВОРИ ЗА НЕГО. Водородът винаги е бил по-лоша алтернатива на ДВГ и изкопаемите горива И никога не е имал шанс да ги замести. Тока е по-добрата алтернатива на изкопаемите горива
  • #7
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Защо си мислиш че като повтаряш тази лъжа 100 пъти ще стане истина? НИКОГА не съм твърдял че това е единствената технология. Никога никога никога ама никога ама истинското никога а не никога на Toyota
  • #6
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    "НИЕ не вярваме във водорода, а в силата на разнообразието от технологии и konkurenciata! А не като теб - хем ВЯРВАШ в монопола на една технология за вечни времена," отговора е една единствена дума ПСИХОПАТ
  • #5
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Първо се научете Какво значи бъдеще и когато дойде пак ме попитайте дали съм си купил електромобил след като вече е по-евтин от дизеловите автомобили. Още не сте ми отговорили Колко струва 10-годишна Toyota с 1500 км пробег и 10 минути зареждане и да ме питате каква е причината да не си я купя? Или пък защо не съм изградил зарядна станция за да зареждам четирите милиона електромобила в България?
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 7 месеца )
    Тротинетката разбира технологиите много повече от технологичните стратези на Хюндай и Тойота. Кофти само че все накрая става за смях.
  • #3
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Все пак не мога да не се позабавлявам и да ви питам вие защо карате бензинови автомобили а не сте си купили водородни щом вярвате че това е бъдещето?
  • #2
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До хе-хе ха-ха му му деде пръц сер и другите самоличности от тролфермата. Статистически е доказано, че вярата винаги е по-силна от мисълта, логиката и знанията. Не смятам да си губя времето! Ако не сте го разбрали първите 100 пъти и продължавате да ВЯРВАТЕ във водорода и всичко което ви кажат в интернет, няма да го разберете и от 101-вия път. Те доказателствата са в РЕАЛНОСТТА..
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 7 месеца )
    Очакваме тротитротката да ни залее с няколкостотин коментара,подкрепени с математични и физични закони колко много бъркат с водорода.