IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota отстрани главния проблем при водорода

Вместо да строят зарядни станции, японците искат да доставят водородни пълнители по домовете

Toyota вече е близо до план за серийното производство на водородни "гилзи", които според компанията ще премахнат най-голямата пречка пред навлизането на водородни автомобили - баснословно скъпата инфраструктура за зареждане.
  
   
Toyota, водородни пълнители
  
        
Вместо да носят на борда си собствен скъп резервоар за летливия водород, бъдещите модели с горивна клетка на японците ще ползват заменяеми пълнители - "гилзи". Те ще са компактни до степен да могат да се носят на гръб в раница, и ще могат да се използват не само в автомобила, но и за всякакви други нужди - примерно за захранването на каравана, на готварска печка и т. н.
  
      
Toyota, водородни пълнители
  
             
Технологията е разработена от Woven, дъщерната компания на Toyota, и бе представена пред публика още миналата есен на Japan Mobility Bizweek. Междувременно екипът успя да намали още повече обема и теглото на гилзите. И да измисли множество нови начини за ползването им извън автомобилната област - например за захранването на специално разработената водородна готварска печка от Rinnai Corporation.
  
    
Toyota, водородни пълнители
  
           
Едно от големите препятствия пред навлизането на иначе напълно чистия водород при автомобилите е цената на зарядните станции. Изграждането на една-единствена колонка за зареждане с водород в Европа струва около милион евро, най-вече защото летливият газ трябва да се съхранява под високо налягане или при много ниски температури.
  
          
Toyota, водородни пълнители
  
          
Идеята на Woven и Toyota обаче елиминира нуждата от зарядна инфраструктура. Вместо това водородните пълнители ще се дистрибутират от производителя с камиончета - горе-долу по начина, по който в наши дни се доставя пропан-бутан за домакински нужди. До две години компанията ще започне производство в малки серии за изпитания в полеви условия.
  
      


  
         

0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Разбира се, че съм го копирал, защото ЛЪЖЕШ НАГЛО И СЕ ОТМЯТАШ ДЕСЕТКИ ПЪТИ ВЕЧЕ и отричаш какво си казал. И продължаваш ! "както и ВМЕСТИМОСТТА по народно му ОБЕМА НА РЕЗЕРВОАРА се измерва в КИЛОГРАМИ" . Дали има нужда да давам линкове и цитати от преди половин година, ако още ВЯРВАШ, че обем се измерва в килограми? Или да те цитирам от преди седмица, " че било ЛАПСУС и неволна грешка? Упс то беше, че резервоара бил с ОБЕМ 5 ЛИТРА . Съвсем се омота с вярата че 5 литра водород са 5 кг.
  • #37
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    Психотроле и понеже знаем,че пазиш архив с коментарите ми (както всеки нормален човек прави?) Били споделил къде съм спорил в какво се мери обем! Обясних ти съвсем нормално,че водорода за автомобили се продава и измерва в КИЛОГРАМИ, както и ВМЕСТИМОСТТА , по народно му ОБЕМА НА РЕЗЕРВОАРА се измерва в КИЛОГРАМИ, според техническите параметри издадени от производителите.Но на теб нормално не може да се обясни. Първо нямаш акъл да възприемеш, второ - ти просто не си нормален! Леканощпсихопат!
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    Психотроле,да се спори с умствено ограничени и психически обременени индивиди е излишно. Покажи ми касова бележка от зареждане на водород в литри, а аз ще ти покажа касова бележка от зареждане на водород в КИЛОГРАМИ.Както знаеш съм практичен човек и за да е по интересно, те оставям сам да определиш 6 цифрена сума която да изплати този който не може да покаже съответния платежен документ.Разтягането на лукуми за обеми можеш да ги дърпаш както си дърпал като малък онова което си останало малко
  • #35
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до 29 ( преди 7 месеца )
    С други думи, не може да се гледа само теоретичното КПД. Има и цена. При водорода, има начин за лекичко вдигане, което обаче повишава и без това баснословната му цена. Както е да го суче Тойотка, физиката си е физика.
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 29 ( преди 7 месеца )
    Доста си близо. Един университет беше направил изчисленията, взимайки предвид всички загуби - с транспорт и всичко. Остават 18%. САМО ЧЕ! Те бяха допуснали КПД на електролизата 70%, което засега е постигнато само на лабораторно ниво с помощта на катализатори - а те са скъпи и редки. Така че ТЕОРЕТИЧНОТО КПД е 18, но реалното - може би към 13%. Да не говорим с колко проблеми е свързана електролизата: честа смяна на електроди, нужда от 100% чиста вода.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До 32. Не е точно така. И там електричеството е алтернативата, защото е по-ефективно от дизела. Но си напълно прав, че там процеса ще протече много по-дълго време. Десетилетия повече. Първо ще бъдат заменени по неефективните от дизела технологии - бензин, газ, въглища и останалите изкопаеми горива и горива по принцип. Водородът никога не е имал шанс именно заради своята неефективност. При него недостатъците са много повече от ползите и са неотстраними, за разлика от недостатъците на батериите.
  • #32
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Каквото и да правят, каквито и схеми да мислят все тая. Истината е че дизела си остава не заобиколим фактор. Бензина и газта може да се откажем от тях. Но от дизела няма как. без дизел ще спре цялата икономика и ще измрем от глад.
  • #31
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Всъщност оскъпяването за зареждане на водородните зарядни станции идва от мощните компресори, които харчат огромно количество енергия за да нагнетят водородът до 700 бара. Мощност на компресора сравнима с мощността за зареждане на електромобил. Компресор, който също е консуматив. Така че и проблемите със зарядната инфраструктура не са за пренебрегване. Дори без да броим загубите на ефективността на вложената енергия към тази стигнала до двигателя.
  • #30
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До 29. Загубите при водорода не са чак толкова големи. Доколкото си спомням КПД беше около 70% както електричество - водород така и обратно. Но и при електромобилите загубите са по-малки. Ако автомобилът бъде зареден в слънчево време директно от фотоволтаичната система описана в коментар 25, имаш под 10% загуби от зарядното и още под 10% от батерията до двигателя. Тоест над 80% от произведената електрическа енергия стига до двигателя срещу 20 и 30% при водорода.
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Абе стига с тая инфраструктура. Първо - конверсия от вода ( при това супер чиста вода ) към водород - 45% загуби. След това в Fuel Cell конверсия от водород към електричество - още 45% загуби. Тотал загуби само от конверсия - 70%. Като добавиш транспорт, пълнене и т.н. и ти остават едни 20 процента енергия от първоначално вложената. При електричките цифрата е 70%.