IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault показа Embleme – хибрид с водород от бъдещето

Автомобилът тежи едва 1750 килограма въпреки впечатляващите размери и технологии

Компанията Renault има за цел да постигне нулеви въглеродни емисии до 2040 г. в Европа и десетилетие по-късно в останалата част на света. Автомобили като тази нова концепция Emblème трябва да помогнат в това отношение. 


Reanault Embleme


Според проучвания на Renault - Capture с бензинов двигател отделя 49 тона CO2 през целия си жизнен цикъл. Това включва добива на материали и производството на компоненти, както и сглобяването, транспорта, употребата, поддръжката и рециклирането на превозни средства. Изцяло електрическият Megane E-Tech намалява наполовина това, произвеждайки 24 тона CO2. Като се използва същото изчисление от 200 000 км. Целта за французите е само пет тона CO2. Впечатляващо, нали?

Разбира се, има много аспекти, които са нужни за такава малка цифра. Едната е хибридното водородно задвижване. Emblème е със задно предаване, което се възползва от електрически мотор с мощност 215 к.с. В него няма редки материали.


Renault Embleme


Батерията е много лека - от 40 kWh, и има отделна водородна горивна клетка с резервоар от 2,8 kg, който увеличава общия пробег до около 350 км.
Корпусът в стил Shooting Brake, плоският под, аеродисковите колела и камерите за огледалата, които са интегрирани в калниците, също спомагат за намаляване на общия CO2. Те правят Emblème възможно най-ефективен. 

Коефициентът на съпротивление от 0,25 – отличен. Renault смята, че е премахнал „всеки излишен килограм“, за да намали теглото до 1750 кила. Не е зле като за дълга 4,8 м дълга кола с батерии и горивна клетка. Emblème засега остава демо автомобил и ще бъде показан на очакваното с непървение изложение в Париж по-късно този месец. Със сигурност не изглежда зле, нали?


Още снимки на модела - вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 5 ами дори ние като дишаме отделяме въглероден двуокис,така,че трябва да спрем да дишаме ли? Простотиите на зелените да си ги заврат изотзадзе,*** и прости ора.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3,това не е опорната точка,това е истината и реалността. С електрокар няма как да караш непрекъснато 400-600 км без да спреш да заредиш поне 2 пъти.по магистрала с разрешената скорост,докато с двг или с водородна клетка го можеш и ако с водорода ти се наложи да спреш,зареждането е колкото на кола с двг,за тока трябва да пиеш 20 кафета за да заредиш за 200 км.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 2, излишното е батерията,а водородната клетка трябва да е по-голяма за да се увеличи пробега,като зареждането ще е равносилно по време на това с двг,което е много по-бързо от колкото с ток.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Не бягам а отговарям
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не бягай от отговорност, додолния!
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Е да де за 6-ти говорим
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До додолния ( преди 2 месеца )
    Ако аз съм ттъп, той е по-ттъп, а за тебе кое остава? Най-ттъп?
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Малей егаси лъишкото изказвяне свръхтехнологична мембрана ти да не си свръхтъп
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колко па да е евтино това производство, като съдържа ценни метали като платина и родий и свръхтехнологична мембрана, а животът и е около 3 пъти по-къс от на батерия?
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Производството на една водородна клетка е много по евтино от на батерията.Проблема с водорода е че 30% от енергията му отиеа за електролизата което е много.Другото е от метан но тогава пак се отделя цо2