IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа реши: край на шофьорската книжка

Вече и 17-годишни ще могат да карат ТИР, предвиждат новите промени в правилата

Шофьорската книжка като физически документ ще изчезне в Европейския съюз в следващите няколко години, след като предложеният в края на март пакет законодателни промени получи одобрението на Европейския съвет. Занапред свидетелството за управление ще бъде уеднаквено за всички държави-членки и ще е дигитално - част от бъдещия European Digital Identity Wallet. Промените трябва да бъдат гласувани и от европарламента, но там не се очакват възражения.
  
   
дигитална шофьорска книжка
Дигиталните шофьорски книжки вече са въведени на доста места по света - в някои австралийски провинции, в отделни щати в САЩ и в европейски страни като Естония
 
  
Промените в регулациите за движението по пътищата ще трябва да бъдат приети от всички страни в общността, включително и България, в срок от 4 или 5 години за различните точки. Дигиталната шофьорска книжка ще премахне и една вратичка, която днес позволява на хора, загубили свидетелството си за управление в една държава от ЕС, да се сдобият с ново в друга. Занапред отнемането на книжката ще важи навсякъде. Освен това ще е по-често явление, защото новите правила изискват всяка страна без изключение да отнема шофьорски права за нарушения като каране след употреба на алкохол, превишаване на скоростта с над 50 км/ч или предизвикване на фатални катастрофи.

Освен че става дигитална, шофьорската книжка вече ще е валидна за 15 години, а не за 10, както е в момента в България. Все пак е предвидена възможност хората, които не желаят да ползват дигитални технологии, да получат физически документ по поръчка.

Друга съществена промяна, за която вече писахме, предвижда да се понижи минималната възраст за категория С (за камиони) от сегашните 21 години на 18 години. Целта е да се компенсира поне частично острият недостиг на шофьори на ТИР в Европа. В собствените си държави дори и 17-годишните ще имат право да карат ТИР, но задължително с придружител. Минималната възраст за шофьори на автобуси се понижава от 24 на 21 години.
  
      

 

 

 

0 от 500
  • #26
    25 rate up comment 2 rate down comment
    valeryan ( преди 3 седмици )
    Е това със възрастта на професионалните шофьори е май голямата простотия .. а 17 тираджия а на 21 караш на рейс
  • #25
    37 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Много наболял въпрос са тировете, факт. Чужди, наши, всичко живо гази правилата здраво. Доволен съм, че предприемат общоевропейски наказания и за тях. Без книжка за пил и тежко ПТП е ОК. Електронната книжка ще бъде в база данни някаква, според мен. Казваш ЕГН при проверка и излизат талони, полици, книжка. ОК е. За 17 годишните е проблемът! Това са още деца без психика и самосъхранение. Колко да карат с придружител, година? Кой ще ги следи дали са сами? Никой. Наистина брутално безумие..
  • #24
    22 rate up comment 11 rate down comment
    Cristie_gold ( преди 3 седмици )
    Само да ти обясня, Русия не търси общаци. Идея нямаш колко агрономи работят в Русия . Идея нямаш , колко служители на ръководни позиции в БАСФ , отидоха да работят в Русия .
  • #23
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Doburden ( преди 3 седмици )
    До #8Е за какво ти е въобще тогава дигитална да си я слагаш по дигиталните портфейла щом могат да те проверят и без нея. Ама, сетих се за да може в ЕС (включително БГ) да се изхарчат(откраднат) едни милиарди.
  • #22
    33 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    А да си чувал за нещо наречено Паритет на покупателната способност :) Бедна Русия 4та, богата Германия 6та :)
  • #21
    15 rate up comment 46 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ето защо бг рyсopoбите не ходят в расия: Средна заплата в Германия 3811 евро на месец. В Рашиcтан: 740 евро. *** те рaшиcтите са по-бедни от българите бре, хахах!
  • #20
    10 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ето защо бг рyсopoбите не ходят в расия:
  • #19
    48 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    До Пипилота: Гения на драгия европейски законодател - припомням, същия за който краставицата беше най-важна и който измисли капачките, които ти влизат в носа докато пиеш, та този гений успя да съчетае и две от най-смъртоносните неща на пътя "ТИР- овете" и младите шофьори в едно!.. Какво да очакваме от едни изцяло пропаднали национални политици изхвърлени в Брюксел на доизживяване...
  • #18
    59 rate up comment 6 rate down comment
    Пипилота ( преди 3 седмици )
    На един млад шофьор на който кръвта му ври и кипи ще му разрешат да кара ТИР. Е тогава жална ни майка. Не ми се мисли какво ни чака по пътищата.
  • #17
    34 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    Типична българска работа - казваш им, че има официална статистика на КАТ, те продължават да казват като шопа: Не, такова животно няма и да вярват на глупостите и лъжите по телевизията... още много народ ще трябва да измре по пътищата, докато проумеете къде и какви са истинските проблеми, и че войната срещу скоростта е много печеливш бизнес и нищо повече!