IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Вземат ти книжката - няма проблем, правиш си частна писта

Колекционер на Ferrari от Австралия я маскира като частен път във фермата си

Входът е повече от дискретен. Ограда, растителност. Всъщност, може да е входът към всяка ферма или изоставена къща в този малък тих край на в Нов Южен Уелс. Всъщност, крие най-известната "тайна" писта в Австралия.


частна писта


Тя никога не е била отворена за околните. Построена от местния магнат Дийн Уилс, за да може да продължи да се наслаждава на колекцията си от коли, след като шофьорската му книжка е отнета. Какво е направил? Колекцията му от Ferrari да събира прах? Не, прави си писта във фермата. Знаем какви са в Австралия, с площ на родна община.

Дийн Уилс е един от най-известните колекционери на автомобили на онзи континент. Той е първият собственик на McLaren F1 No. 009, единственият McLaren F1, продаден чисто нов в Австралия. Това, че е колекционер на Ferrari, не му пречи да бъде вносител на Lamborghini през 90-те години на миналия век. Прави пари в тютюневата индустрия, после управлява австралийската бутилираща фабрика Coca-Cola.


частна писта, колекция

Част от колекцията на покойния австралиец


Легендата разказва, че един ден през 1996 г., докато шофира своето Ferrari Testarossa, той е заловен с превишена скорост. И то достатъчна за отнемане на шофьорската ви книжка. Но вместо да чака няколко години, преди да може отново да се наслаждава на колите си, той използва парите си за нещо логично. Изгражда своя собствена писта.

В имения на централното крайбрежие на Нов Южен Уелс, в град Кулнура, той построява "Фермата". В нея има 5,1 км верига с 22 завоя и две прави от по 550 метра. Твърди се, че строителството е струвало 10 милиона австралийски долара през 90-те години, което се равнява на около 12 милиона евро днес. И въпреки че е вдъхновен от няколко писти от Формула 1, пътят не отговаря на стандартите за този спорт. Нито има евакуационни изходи, нито падок, нито други съоръжения.

Официално това е частен еднопосочен път, със собствени пътни знаци и препоръчителни ограничения на скоростта... които очевидно никой не спазва. Това, което Уилс прави, е да построи свой собствен участък от вторичен път у дома, използвайки същия трик, който позволи на Nordschleife да остане отворен. И в двата случая имаме еднопосочен частен път (и платен път при немския). Малко хора са успели да изпитат пистата, а тези, които продължават да го правят, имат забранена да се състезават. Също така не може да има повече от четири коли наведнъж.



След смъртта на Дийн Уилс през 2022 година - неговите наследници разпродават както имотите, така и колите му. Забележка - не им прави чест. Автопаркът включва Mercedes-AMG SLS и много рядък Jaguar F-Type Project 7 , както и самото имение. Фермата, преименувана на 70 North , сега е собственост на колекционер на Porsche, който редовно предоставя пистата на австралийския Porsche Club или за събития на Porsche. Също и на щатската полиция на Нов Южен Уелс за обучение.

Дийн Уилс не е единственият, който гради своя собствена частна писта. Във Франция така има Пиер Бардинон, най-големият колекционер на Ferrari в Европа (има250 GTO). Той започва да ги купува в края на 50-те години на миналия век. С течение на времето прави своя частна писта в имението си Mas du Clos. Тя обаче е истинска - с евакуационни пътища и падок. По този начин той може да се наслаждава на своите повече от 50 бройки Ferrari в дискретност и безопасност. Само няколко медии получават достъп за свои продукции, стига да не разкриват подробности.

С времето и навлизането на интернет обаче пистата престава да бъде тайна и на нейните наследници е забранено да я използват като такава, тъй като вече не отговаря на стандартите. Решението? Като при Дийн Уилс - да стане частен път.
  

0 от 500