Класическите хидро-механични автоматични трансмисии са сложни агрегати. Сред тях има много проблемни, изискващи редовни и скъпи ремонти. Има и обаче автоматични трансмисии, които се нуждаят най-много от редовна смяна на маслото. Представяме ви някои от най-надеждните 5-степенни автоматични трансмисии в историята.
Пет от най-надеждните 5-степенни "автомата" (ГАЛЕРИЯ):
Ранните версии на F5A51 имат слаба вълнообразна пружина, която често се чупи, причинявайки проблеми при превключването. Въпреки това, в по-късните модификации този недостатък е елиминиран. Въпреки това, скоростната кутия остава чувствителна към прегряване и замърсяване с масло, така че е важно да се сменя своевременно - за предпочитане на всеки 40 000 км.
Потенциалният ресурс е не по-малко от 300 000 км. Основното нещо, което трябва да запомните е, че рязкото стартиране и силното приплъзване могат значително да намалят експлоатационния живот на планетарните лагери, които се износват по-бързо при агресивно шофиране. Също така, при активна употреба, втулките често страдат, а вибрациите могат да повредят маслената помпа - това изисква внимание при голям пробег.


5