IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко надеждна е една от основните китайски скоростни кутии

Преселективната SAGW DCT380 се използва от моделите на Chery

Една от често срещаните автоматични скоростни кутии на китайски модели е преселективната SAGW DCT380 (известна още като 738DHA). Тя се поставя на модели на Chery, Exeed, Jaecoo, Jetour, Omoda, както и на BAIC X55 и X75. Сглобява в завода Shanghai Automobile Gear Works в Китай от 5 години, които са достатъчен срок, за да може да се добие представа за нейната надеждност.


SAGW DCT380


Трансмисията е 7-степенна роботизирана с два мокри съединителя и може да работи с двигатели с обем до 2,0 литра и въртящ момент до 380 Нм. Устройството е собствена разработка на китайската компания, която е произвежда, тоест не е копирана от западните образци, каквито са някои други китайски скоростни кутии. Въпреки това, структурно е подобна на 7-степенната преселективна трансмисия DSG DQ500 на Volkswagen, а по някои особености прилича и на друг агрегат - 6-степенната Getrag DCT450, позната и като Ford Powershift MPS6.

Основната разлика от пусната по-рано роботизирана кутия 7DCT300/330, предназначена за модели с предно предаване, е използването в контролната част не на прост модул за превключване и управление на съединители с електрически мотори, а на пълноразмерен мехатронен хидравличен блок. Той е като на класически автомат - с хидравлична плоча, соленоиди, платка и сензори.


SAGW DCT380


Тази конструкция дизайн е не само много по-сложна, но и по-взискателна към качеството и чистотата на маслото. Тъй като продуктите от износване както на частта на скоростната кутия, натрупващи се в нейните канали, са вид абразив, който може да повреди клапаните на мехатрониката, а след време и самата хидравлична плоча, което ще доведе до много скъпи ремонти.

„Ключът“ към здравето на този робот е чистото масло, чийто обем е цели 6,7 литра - като пълноценна хидравлична автоматична скоростна кутия. По-добре е маслото да се сменя на всеки 40 000 км, а не на 60 000 км, каквито са разпоредбите на производителя. Едновременно с това на всеки 2-3 години трябва да се почиства пространството между климатика и радиатора на охладителната система трябва, тъй като именно охлаждането е много важно за работата на трансмисията.


SAGW DCT380


Има само един отвор за смяна на маслото – в корпуса на скоростната кутия. За да източите отработеното масло, първо трябва да развиете пробката и след това пластмасовата дозираща тръба. След това тръбата се връща на мястото й и се налива прясно масло. Този метод на подмяна не е непознат: той се използва например при популярните 6-степенни хидравлични автоматични трансмисии Aisin в автомобили Toyota. В кутията има фин маслен филтър, но той е скрит в механизма и не може да се смени без да се разполовят частите на корпуса. При ремонт на кутията замяната на филтъра е задължителна.

За разлика от германската кутия DQ500, сензорите за налягане са инсталирани отделно и не са интегрирани в платката - това значително улеснява ремонта. Вилките са структурно подобни на тези на скоростната кутия Getrag DCT450. Всяка от четирите има магнит за датчици за положение, а частите, които влизат в контакт с валовете, са покрити с обикновена пластмаса (германците използват молибденово покритие против триене и износване в своите DSG).


SAGW DCT380


Самите вилки в китайската кутия не са от стомана, а от по-малко издръжлив алуминий. Те се задвижват хидравлично чрез гилзови цилиндри в корпуса. За по-лесно движение, вилките са оборудвани с многоредови сачмени лагери с пластмасови състезания.  Работното налягане в хидравличната система по време на работа на двигателя се създава от механична помпа със зъбно задвижване. А когато системата Start-Stop е активирана, тя се поддържа от електрическа помпа, монтирана в мехатрониката.

Един от най-важните компоненти на скоростната кутия е двойният блок от „мокри“ (т.е. работещи в маслена баня) съединители. Този много компактен модул е много подобен на този от германската DSG DQ500. Вътрешните дискове с по-малък диаметър на равномерните предавки имат водачи за охлаждане на маслото - ако посоката им се разбърка при ремонт на съединителя, устройството ще се повреди по-бързо. Въпреки това, като показва опита с конструираната по подобен начин DSG DQ500, съединителите могат да работят повече от 150 000-180 000 км.


SAGW DCT380


Както при 7DCT300, лагерите на задния вал са сачмени с радиална тяга. Тоест, те не изискват настройка и не водят до изместване на вала, когато се износват (като коничните в DSG DQ500). Но в същото време те са от затворен тип, тоест с вградена грес за целия експлоатационен живот и не се смазват с масло от кутията. Те могат да се превърнат в една от първите потенциални причини за ранен ремонт на скоростната кутия.

Лагерите на предния вал, както при робота 7DCT300, са от отворен тип, т.е. те се смазват с масло за скоростна кутия. Това значително намалява риска от блокиране и обръщане в корпуса, което може да доведе до скъпи ремонти (с подмяна на корпуса или монтаж на втулки) - такъв проблем се среща доста често, например при 6-степенния „мокър“ робот Getrag 6DCT450.


SAGW DCT380


По отношение на конструкторските решения, китайският робот SAGW DCT380 на кросоувърите Chery със задвижване на всички колела като цяло не е лош и не отстъпва сериозна от европейските аналози. В същото време обаче той не прощава, ако се пести от поддръжка. И ако се използват висококачествени компоненти, той е напълно способен да издържи 300 000 км.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До #2 само да ти кажа за СВТ не си прав. Попрочети малко, разбирам че си интелигентен...
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Mmmm ( преди 1 месец )
    Истината е, че добрият старт хидро трансформатор е най-добрият избор, но не искат да го използват заради скапаните еко изисквания на ЕС!
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 месец )
    Превода на Пепи, цитат: "Вътрешните дискове с по-малък диаметър на равномерните предавки...."А на бас, че е преведено от английски с Гугъла, без да се мисли изобщо и "равномерните предавки" в оригинал е било "even gears", което има съвсем друг смисъл в оригинал. Хора, които не разбират от автомобили се опитват да пишат за автомобили.
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Качество - Тему. То вътре всичко пластмаси ние ще се надяваме да доживее 300 хил.км. Най здравите Автомати са ZF и Getrag и това си е статистически доказано. Американските и Японските са на късмет. Иначе Омода е доста добре изглеждаща кола и е доста изгодна тук в Испания. Само заради Китайските скорости обаче не бих я взел. Да бяха сложили изпитана и доказана кутия
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Добре обяснено всичко, но очаквах да дадат среден експлоатационен живот на кутията спрямо някаква статистика от ремонти и проблеми с които са се сблъскали хората.
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    BMW използват автомати на ZF.И доколкото са ми известни, при поддръжка са безпроблемни. Някой Ford модели използват автомати на Aisin, автоматиците на Toyota. Карал съм Mondeo точно с такъв японски автомат. От връзката на Mondeo с Mazda 6, нали са на една платформа, а Mazda 6 ако не бъркам си използваха японските автомати Aisin, които после станаха собственост на Toyota.В Мондео Ford слагат и тяхна си кутия Ford.За Renault не зная, но Benz поне преди използваха собствени автоматици.
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тоест взели са Magna Getrag 7DCT300, много популярна кутия, която се ползва от Рено, Нисан, Форд, БМВ и Мерцедес и са я изкопирали с по евтина конструкция, вместо стомана, пластмаса и алуминии
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И кутиите с хидротрансформатор могат да бъдат направени некачествено - японците са ни дали безброй примери. Иначе принципните недостатъци на ДСГ са ни добре известни - надеждността, обаче, не е сред тях.
  • #2
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бай германец не може да ги направи читави тези извращения с многото съединители, та китайския колхозник ще успее. Да, бе, да, ама за кренвиршите ви вярвам! Само някой много извратен марекенигов "гений" може да одобри и финансира разработката и внедряването на такова недомислие. Както и на CVT. Топлата вода във формата на хидротрансформатор отдавна е измислена. Тези съвременни "пошибалки" са от ден до пладне, колкото да има какво да се пише в рекламните брошури.
  • #1
    34 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пластмасови сепаратори, валове с пластмаса и алуминиеви вилки. И този китаец щял да издържи 300К км. Вярвайте му.