IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци правят мрежа от ултра бързи станции за зареждане на EV

Терминалите на Zeekr ще разполагат с пикова мощност от 1.2 MW

Zeekr обяви създаването на нови зарядни станции за електрически превозни средства. Те ще станат най-бързите в света. Иновативната зарядна станция Zeekr беше анонсирана на китайския форум за електрически автомобили, а подробности за нея съобщава сайтът CarNewsChina.


зарядни


Представянето на новата зарядна станция Zeekr ще се състои на 23 април на автомобилното изложение в Шанхай. Най-любопитното относно тази иновация е, че пиковата ѝ мощност ще бъде рекордните 1.2 MW.

Президентът на Zeekr разкри някои подробности за новото развитие на мрежата. Всяка станция Zeekr ще има 10 порта за зареждане, всеки с мощност до 1.2 MW. Това означава, че електрическите автомобили ще могат да се зареждат за броени минути.

За сравнение: най-новите зарядни станции Tesla Supercharger произвеждат максимум 500 kW, а наскоро представената зарядна станция BYD произвежда 1 MW. Zeekr постигна този резултат благодарение на нова система за течно охлаждане.

Развитието на Zeekr не е експериментално: веднага след представянето ще започне изграждането на мрежа от нови зарядни станции в Китай през второто тримесечие на тази година. Общо до 2026 година Zeekr планира да пусне до 6000 зарядни станции с мощност от 800 kW до 1.2 MW.

Трябва да се отбележи, че в момента нито един сериен електрически автомобил в света не поддържа такова бързо зареждане, така че това е работа за бъдещето. Например, най-новите електрически автомобили Zeekr са проектирани за мощност от 500 kW, а рекордьорите са определени модели BYD, които могат да се зареждат с до 1 MW.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    "#1 анонимен ( преди 15 часа )Браво! Затова ли правят по 1 нов ТЕЦ на месец :D" всъщност целта на тези зарядни станции е да стане точно обратното - да затварят по няколко теца на месец при масово инсталиране на подобни зарядни станции. 10 колонки са с обща мощност 12MW, за които трябва батерия минимум 24 MWh .
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Прилича на войната за мегапиксели при камерите отпреди 20-30 години.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Разбира се. Целта е ясна. Зареждайте батериите по този начин и си купувайте нова електричка на всеки 3-4 години. Консуматив за десетки хиляди.
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Доставките на Тесла за първото тримесечие излязоха и са 337 Хил което е 50 Хил по-малко от първото на миналата година и 40 Хил по-малко от осреднената прогноза на анализаторите
  • #2
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това е с чисто рекламна цел. Хубаво имат модели които могат да зарежда с толкова. Но масовката китайци често не могат да вдигна 150кВ макс скорост, пък какво говорим за почти 10 пъти повече. Докато цената на ел инсталацията на 400 волта и тази на 1000 не станат почти еднакви (a това никога няма да стане) масовите коли ще си останат в диапазона 150-200.
  • #1
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Браво! Затова ли правят по 1 нов ТЕЦ на месец :D