IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци правят мрежа от ултра бързи станции за зареждане на EV

Терминалите на Zeekr ще разполагат с пикова мощност от 1.2 MW

Zeekr обяви създаването на нови зарядни станции за електрически превозни средства. Те ще станат най-бързите в света. Иновативната зарядна станция Zeekr беше анонсирана на китайския форум за електрически автомобили, а подробности за нея съобщава сайтът CarNewsChina.


зарядни


Представянето на новата зарядна станция Zeekr ще се състои на 23 април на автомобилното изложение в Шанхай. Най-любопитното относно тази иновация е, че пиковата ѝ мощност ще бъде рекордните 1.2 MW.

Президентът на Zeekr разкри някои подробности за новото развитие на мрежата. Всяка станция Zeekr ще има 10 порта за зареждане, всеки с мощност до 1.2 MW. Това означава, че електрическите автомобили ще могат да се зареждат за броени минути.

За сравнение: най-новите зарядни станции Tesla Supercharger произвеждат максимум 500 kW, а наскоро представената зарядна станция BYD произвежда 1 MW. Zeekr постигна този резултат благодарение на нова система за течно охлаждане.

Развитието на Zeekr не е експериментално: веднага след представянето ще започне изграждането на мрежа от нови зарядни станции в Китай през второто тримесечие на тази година. Общо до 2026 година Zeekr планира да пусне до 6000 зарядни станции с мощност от 800 kW до 1.2 MW.

Трябва да се отбележи, че в момента нито един сериен електрически автомобил в света не поддържа такова бързо зареждане, така че това е работа за бъдещето. Например, най-новите електрически автомобили Zeekr са проектирани за мощност от 500 kW, а рекордьорите са определени модели BYD, които могат да се зареждат с до 1 MW.


0 от 500
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Ще чакаме след 5 години Тесла да произвежда по 20 милиона електрокара годишно.
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    До РУК.Остави го да се пъне и мъчи да докара зареждането на електрокар до времето за зареждане на бензин.
  • #14
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Функционалният *** в действие! Я пак прочети десети коментар и кажи къде съм казал че тази Тесла може да се зарежда с такава мощност? Практическият пример е с реалния разход на електромобил за "ходене до морето" което беше основната и единствена опорна точка на антиелектриците преди 5 години, когато най-бързите зарядни станции до морето бяха 50 kW и бяха 2 броя. Днес вероятно само тези над 150 kW са около стотина. Какво ли ще е след още 5 години?
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    До 10 - "практически пример", неграмотна латерно, е пример от нещо практически извършено, практически възможно, тук и сега, практически възможно да се повтори на момента. Практически на пътя София - Слънчев бряг няма такава станция, практически няма Модел 3 който да зареди 68КВч за 3,20 мин, практически ти електрическа кола никога не си зареждал!Отново празни приказки и съчинения пред които като сложиш "практически" си мислиш,че им придаваш тежест!Изтрещяла до безумие история!
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Инфо ( преди 3 седмици )
    Към момента автомобилите приемащи такава мощност се зареждат с два "пистолета " едновременно. От двете страни имат портове за зареждане. Има такива модели, ВЕЧЕ. BYD миналия месец, каза, че всичките им модели вече минават на 1000V система, точно заради това. Преди два дни представиха поредните Tang L/Han L. Електрическата 1100кс, паралелния хибрид 700кс.
  • #11
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Все още е обаче електромобилите не са достигнали до там и в реалността са достигнали само до 1000kW мощност - 4 минути и 5 секунди. В практиката няма как да зареждаш от 0 до 100, пък и мощността пада, така че е по-вероятното зареждане е да се спира по 3 минути на всеки 300 км за автомобили с такива малки батерии или да си вземеш по-голяма батерия ако пътуваш на дълги разстояния.
  • #10
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Все пак, да сметнем и един практически пример какво позволява тази зарядна станция? Ако вземем примера с Тесла модел 3 която от София до Слънчев бряг изхарчи 68kWh за 412 км, то времето за зареждане на тази зарядна станция ще е 3 минути и 20 секунди, ако можеше да зарежда с такава мощност.
  • #9
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До 2# "анонимен ( преди 15 часа )Това е с чисто рекламна цел." В статията са "забравили да споменат"(съвсем случайно разбира се) , че камионите зареждат с такава мощност и тези зарядни няма да стоят неизползваеми? Камионите харчат около 1кWh на километър, което ще рече, че на такава зарядна ще зареждат по 20 км на минута. Тоест на всеки 4,5 часа шофиране през които се изминали 400 км, докато правят задължителната 45мин почивка могат да заредят нови 900 км
  • #8
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До #2 "Докато цената на ел инсталацията на 400 волта и тази на 1000 не станат почти еднакви (a това никога няма да стане) масовите коли ще си останат в диапазона 150-200." Бъркаш сравнението! Бъркаш масово с бюджетно! Дали електромобилите ще станат масови, зависи от това дали са по-скъпи от аналог с ДВГ. Автомобилите на BYD с 1000 киловата зареждане струват 37 000 долара. Имат ли шанс да станат масови в своя сегмент - автомобилите са с над 500 коня мощност и подобни размери, екстри и лукс?
  • #7
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    6000 такива станции по 12MW могат да връщат в мрежата 72 000 мегавата. АЕЦ Козлодуй е с мощност 2000 мегавата. Тоест само тези зарядни станции могат да заместят като мощност 36 АЕЦ за поемане на пиковото натоварване, за което служат тецовете които изграждат в момента.