IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци правят мрежа от ултра бързи станции за зареждане на EV

Терминалите на Zeekr ще разполагат с пикова мощност от 1.2 MW

Zeekr обяви създаването на нови зарядни станции за електрически превозни средства. Те ще станат най-бързите в света. Иновативната зарядна станция Zeekr беше анонсирана на китайския форум за електрически автомобили, а подробности за нея съобщава сайтът CarNewsChina.


зарядни


Представянето на новата зарядна станция Zeekr ще се състои на 23 април на автомобилното изложение в Шанхай. Най-любопитното относно тази иновация е, че пиковата ѝ мощност ще бъде рекордните 1.2 MW.

Президентът на Zeekr разкри някои подробности за новото развитие на мрежата. Всяка станция Zeekr ще има 10 порта за зареждане, всеки с мощност до 1.2 MW. Това означава, че електрическите автомобили ще могат да се зареждат за броени минути.

За сравнение: най-новите зарядни станции Tesla Supercharger произвеждат максимум 500 kW, а наскоро представената зарядна станция BYD произвежда 1 MW. Zeekr постигна този резултат благодарение на нова система за течно охлаждане.

Развитието на Zeekr не е експериментално: веднага след представянето ще започне изграждането на мрежа от нови зарядни станции в Китай през второто тримесечие на тази година. Общо до 2026 година Zeekr планира да пусне до 6000 зарядни станции с мощност от 800 kW до 1.2 MW.

Трябва да се отбележи, че в момента нито един сериен електрически автомобил в света не поддържа такова бързо зареждане, така че това е работа за бъдещето. Например, най-новите електрически автомобили Zeekr са проектирани за мощност от 500 kW, а рекордьорите са определени модели BYD, които могат да се зареждат с до 1 MW.


0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Времето ( преди 1 седмица )
    си върви, особено за някои. BYD представи U7 преди два дни. Хибрида и електричката са на еднаква цена. Цената варира в три комплектации. Електричката е 1300кс, 4 двигателя, 1000V система. На външен вид разлика няма между хибрида и електричката, обикновен седан.
  • #25
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    "ХаХа ( преди 2 минути )На теория Тесла изминава 500 км,на практика с 50% по малко." Точно така е. Практиката винаги се разминава с теорията. Затова винаги ви питам за практически примери. Защото на теория водородът и синтетичните горива са много евтини, по един долар за килограм водород или литър синтетично гориво, ама на практика са над 20 долара. На теория и тока е на нулеви цени, но на практика само мрежовите такси са 7 стотинки в България и 30 евро цента в Германия
  • #24
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Тролфермата отвори. Гостени нов още не си ми отговорил дали 10-годишна Toyota с 1500 км пробег и 10 минути зареждане е по-евтина от 10-годишна хибридна Toyota corolla и коя ще ми препоръчаш да си купя? Колко бензин мога да си купя С разликата?
  • #23
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 1 седмица )
    На теория Тесла изминава 500 км,на практика с 50% по малко.
  • #22
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 1 седмица )
    Фактът,че ти тротитротка хвалиш електричките,а караш дизел,ти обезсмисля опорките тотално.
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    С разликата в цената между електрокар и бензинка втора употреба,ще се возя и ще ми хартисат пари.Върви да се прескачаш.
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 1 седмица )
    Кога ще се изравнят цените, тротитротката? Лекувай си простатата да пикаеш по рядко.
  • #19
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Колко пъти да ти се обяснява, че ти зареждаш 150 км за 5 минути което ти струват 30 лв всяка седмица, а автомобила на BYD за същото време зарежда 400 км? На практика на съществуваща в България 400kW зарядна станция, ще зареди 150 км за под 3 минути и ще плати под 15 лв за ток. Ето ти напълно практически пример по критериите на РУК, който ти пише подробно точно и ясно какво "да мислиш" .
  • #18
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Гостенино, Колко пъти да ти се обяснява, че почти всеки ще предпочете да спре два пъти за 1000 км за да зареди по 20 лв ток отколкото да зареди само веднъж за 150-200 лв бензин, когато електромобилите изравнят цените си с автомобилите с ДВГ? Разбира се антиматематиците никога няма да свършат, както и хората за които кеф цена няма и въобще не обръщат внимание на подробности като цената. Само в главите на антиелектриците всичко е на 100% и е или Черно или бяло
  • #17
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    На теория този същия автомобил на Tesla изминава над 500 км. Тогава щеше да е теоретичен пример който няма нищо общо с практиката. Много точно и ясно съм написал, че практическият пример е за възможностите на зарядната станция, а не на автомобила! В следващия коментар даже съм дал практически пример със съществуващ ВЕЧЕ автомобил. А ВЯРАТА на антиелектриците на чело с тебе беше, че батериите вече са достигнали предела си още при 250 kW и затова НИКОГА няма да зареждат по-бързо от водородните