IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Политиката на Тръмп обезсмисли инвестициите в електрически камиони

Заради действията на президента на САЩ много бизнес начинания ще фалират

Миналата година федералното правителство на САЩ затегна изискванията за изгорелите газове на камиони и на практика принуди производители като Daimler Truck AG и Volvo AB да инвестират в електрическия сегмент и да произвеждат значително повече автомобили, задвижвани от батерии. Тази година изглежда всичко показва, че програмата ще бъде отменена.


електрически камиони


Инвестициите от страна на американските превозвачи, да не говорим за производителите на камиони, може да се окажат излишни, тъй като заплахите от Белия дом поставят в неравностойно положение първите потребители на акумулаторни камиони. Тогава собствениците на автопаркове бяха тласкани към електрическите камиони, но сега е обратното - "изпускателните тръби" са с предимство.

Прогнозите не са особено обнадеждаващи. Предприятията, които някога бяха в челните редици на въвеждането на електрическа мобилност в търговския сегмент, се сблъскват с подобно невежество. Bloomberg пише за това, като цитира експерти, които  вече наричат ​​очакваните правила "мрачна картина за товарния транспорт". Това се разглежда като сериозен бизнес удар за онези, които са инвестирали много пари и години работа в очаквания преход към чиста енергия за тежкотоварните камиони.

Преди две години Руди Диас, 45-годишният собственик на Hight Logistics, транспортна компания, която премества контейнери от оживените пристанища на Лос Анджелис, започна да добавя тежкотоварни електрически камиони към своя автопарк. Сега се гордее с 20 електрически камиона сред своя автопарк от 75 камиона.

Но тези инвестиции се оказват излишни. Бизнесът беше на ръба на колапса. Мрачният пейзаж за подобни регулации е удар за бизнеса, който е инвестирал много пари и години работа в очаквания преход на Калифорния към чиста енергия за тежкотоварни камиони. „Това ще забави прехода на някои от тези големи автопаркове към електричество “, заключава Салим Юсефзаде, главен изпълнителен директор на WattEV, която е похарчила десетки милиони долари за изграждане на станции за зареждане на камиони в цяла Калифорния.

САЩ не са били лидери във въвеждането на електрически транспорт и със сигурност няма да бъдат в близко бъдеще. Към средата на миналата година там е имало повече от 3000 електрически тежкотоварни камиона, според CALSTART, организация с нестопанска цел, специализирана в чистия транспорт. А сега за сравнение: Китай бълва  толкова много акумулаторни кавиони, благодарение на по-евтините батерии и благоприятните си стимули.

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    В източника цитиран по долу четем "От началото на производството през третото тримесечие на 2022 година......
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Серийно производство на камиона никога не е започвало, защото строителството на завода за камиони започна миналата година и още не е завършило. Ако всичко върви по план, производството ще започне в края на тази година, но някакви обеми се очакват чак през следващата. Всякаква различна информация са си твои фантазии и ВЯРВАНИЯ, които се опитваш да внушаваш. Pepsi са изключително доволни и с нетърпение си чакат поръчката за останалите камиони.
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Гостенино, не отговори на нито един въпрос. Обясни лъжата и манипулацията че Пепси са се отказали? Кажи какво представлява отказа? Иначе си остава поредната ти долна гнусна манипулативна лъжа. Неслучайно вече спря да си пишеш с Ника, защото всички знаят че освен лъжи и манипулации друго нещо не излиза от устата ти.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Факти 05.10.23.Тесла е произвела не повече от 70 електрически камиона.Аутомедия.04.04.24.Производсвото и продажбите на Тесла Семи забуксуваха.
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Митична врачка ( преди 9 месеца )
    Камиона на Тесла се произвежда втора година,като произвеждат 70 бройки годишно.
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 14. Сигурен съм че можеш да се закълнеш в живота си че не си написал предишното мнение с Ник гост? И разбира се всички ще ти повярваме. Че кой не вярва на най-доказания патологичен лъжец тук.
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Гостенино, Пак ли дойде да хвърлиш поредната лъжа и да се скриеш в дупката като лагер? Дай източник на информация за тази лъжа? По какъв начин са се отказали от pepsi от електрическите камиони? Спрели са да ги карат? Отмени ли са поръчките? Няма да си купят няколко стотин броя след като започне производството след няколко години? Кой е от всичко това си мислиш да излъжеш? Или нещо друго? Също така дай източник на лъжата, че Пепси някога са имали намерения да сменят дори 50% с тесла семи?
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитролна пророчица ( преди 9 месеца )
    Учителю, веднага да обясниш на Тръмп и сие колко са глупави и колко по-евтино е с елктрически камиони. Че тия не разбират. Обясни им моля те, как с един фотоволтаик и акумулатор от ЗиЛ могат да се произвеждат и съхраняват по 1 мил. км пробег на месец. Ти когато си произвеждал и минавал тия километри, они още на кон са се возили, нали учителю! Всезнаещи и вземожещи!
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Как се печели Тесльо митичен с камион който разнася 6(шест) тона батерии?От Пепси пробваха и оттогава настъпи оглушително мълчание,а плановете бяха да си подменят целия парк с Тесла Семи.Използват ги за вътрешно заводски транспорт и мълчат от СРАМ.
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До пръдливия. Досега нито веднъж не си ми обяснил каква е логиката да продължаваш да се опитваш да ВНУШАВАШ ТАЗИ ЛЪЖА, след като фактите говорят, че Тесла продължи да държи 80% пазарен дял на продадените в САЩ автомобили през трите години в които спряха субсидиите за Тесла, но продължиха да дават по 7500 субсидии на останалите 20% от продадените в САЩ автомобили? Коментирай този ФАКТ? ОТРЕЧИ ГО АКО МОЖЕШ? Оправдай се нещо? Просто отговори а не се крий като лалугер като предишните 100 пъти?