IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Политиката на Тръмп обезсмисли инвестициите в електрически камиони

Заради действията на президента на САЩ много бизнес начинания ще фалират

Миналата година федералното правителство на САЩ затегна изискванията за изгорелите газове на камиони и на практика принуди производители като Daimler Truck AG и Volvo AB да инвестират в електрическия сегмент и да произвеждат значително повече автомобили, задвижвани от батерии. Тази година изглежда всичко показва, че програмата ще бъде отменена.


електрически камиони


Инвестициите от страна на американските превозвачи, да не говорим за производителите на камиони, може да се окажат излишни, тъй като заплахите от Белия дом поставят в неравностойно положение първите потребители на акумулаторни камиони. Тогава собствениците на автопаркове бяха тласкани към електрическите камиони, но сега е обратното - "изпускателните тръби" са с предимство.

Прогнозите не са особено обнадеждаващи. Предприятията, които някога бяха в челните редици на въвеждането на електрическа мобилност в търговския сегмент, се сблъскват с подобно невежество. Bloomberg пише за това, като цитира експерти, които  вече наричат ​​очакваните правила "мрачна картина за товарния транспорт". Това се разглежда като сериозен бизнес удар за онези, които са инвестирали много пари и години работа в очаквания преход към чиста енергия за тежкотоварните камиони.

Преди две години Руди Диас, 45-годишният собственик на Hight Logistics, транспортна компания, която премества контейнери от оживените пристанища на Лос Анджелис, започна да добавя тежкотоварни електрически камиони към своя автопарк. Сега се гордее с 20 електрически камиона сред своя автопарк от 75 камиона.

Но тези инвестиции се оказват излишни. Бизнесът беше на ръба на колапса. Мрачният пейзаж за подобни регулации е удар за бизнеса, който е инвестирал много пари и години работа в очаквания преход на Калифорния към чиста енергия за тежкотоварни камиони. „Това ще забави прехода на някои от тези големи автопаркове към електричество “, заключава Салим Юсефзаде, главен изпълнителен директор на WattEV, която е похарчила десетки милиони долари за изграждане на станции за зареждане на камиони в цяла Калифорния.

САЩ не са били лидери във въвеждането на електрически транспорт и със сигурност няма да бъдат в близко бъдеще. Към средата на миналата година там е имало повече от 3000 електрически тежкотоварни камиона, според CALSTART, организация с нестопанска цел, специализирана в чистия транспорт. А сега за сравнение: Китай бълва  толкова много акумулаторни кавиони, благодарение на по-евтините батерии и благоприятните си стимули.

0 от 500
  • #61
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    И кво постигна с толкова писаници? Няма ги "троловете" ли, световен мир ли има, събра пари да си купиш батерия (защото за цяла електричка не можеш), убеди някого да си купи фотоволтаик или нещо друго? Начеса си "чучурката", така че оближи се и си лягай.
  • #60
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    "анонимен ( преди 39 секунди )Ама е упорит, а? Не се мори, само се поти." По упорит съм от троловете. Ама те бавно схващат. Обикновено за да осмислят нещо им трябват около три години. Дано в някой ден да го схванат!
  • #59
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Китай бълва толкова много акумулаторни кавиони,
  • #58
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Към троловете. Знам че не четете повече от два реда след заглавието, затова цитирам последния абзац на статията : " А сега за сравнение: Китай бълва толкова много акумулаторни кавиони, благодарение на по-евтините батерии и благоприятните си стимули."
  • #57
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ама е упорит, а? Не се мори, само се поти.
  • #56
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    На бля бля бля бля ли да вярвам или на pepsi, които са си инсталирали за зареждане в собствените бази по 4 зарядни станции С мощност 750 kW всяка, свързани както към мрежата с 3000 kW мощност, за която се чакали две години да им бъде прекарана плюс батерии и фотоволтаици. Бля-бля или факти, всеки може да избере сам! Или може би на ЛЪЖАТА, че Пепси са се отказали?
  • #55
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Ти ВЯРВАШ ли на двете заглавия? НА МАТЕМАТИКАТА, която давам като доказателство ЛИ ВЯРВАШ и или на заглавие, което противоречи на математиката?
  • #54
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 52. Е нали това ми е целта да пиша тук? Да карам хората да мислят дали написаното в заглавието е ИСТИНАТА или поредната МАНИПУЛАЦИЯ, като онази че за настоящите 16 000 електромобила в България работил цял блок на АЕЦ Козлодуй.. и ще стане страшно, когато електромобилите станат 160 000..
  • #53
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 51 Вместо да НЕ четеш, СПРИ ДА ПИШЕШ. Ако няма троловете, няма да има нужда от АНТИТРОЛОВЕ.
  • #52
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Митична врачка ( преди 2 седмици )
    Под статия за обезсмислянето на инвестиции в електрически камиони,тротинетката бълва коментари как се пести от зареждане,батерии и зарядни станции,данни от ЕСО т.е. точно обратното ,колко далновидно е да си смениш автопарка с електрически камиони.