IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Политиката на Тръмп обезсмисли инвестициите в електрически камиони

Заради действията на президента на САЩ много бизнес начинания ще фалират

Миналата година федералното правителство на САЩ затегна изискванията за изгорелите газове на камиони и на практика принуди производители като Daimler Truck AG и Volvo AB да инвестират в електрическия сегмент и да произвеждат значително повече автомобили, задвижвани от батерии. Тази година изглежда всичко показва, че програмата ще бъде отменена.


електрически камиони


Инвестициите от страна на американските превозвачи, да не говорим за производителите на камиони, може да се окажат излишни, тъй като заплахите от Белия дом поставят в неравностойно положение първите потребители на акумулаторни камиони. Тогава собствениците на автопаркове бяха тласкани към електрическите камиони, но сега е обратното - "изпускателните тръби" са с предимство.

Прогнозите не са особено обнадеждаващи. Предприятията, които някога бяха в челните редици на въвеждането на електрическа мобилност в търговския сегмент, се сблъскват с подобно невежество. Bloomberg пише за това, като цитира експерти, които  вече наричат ​​очакваните правила "мрачна картина за товарния транспорт". Това се разглежда като сериозен бизнес удар за онези, които са инвестирали много пари и години работа в очаквания преход към чиста енергия за тежкотоварните камиони.

Преди две години Руди Диас, 45-годишният собственик на Hight Logistics, транспортна компания, която премества контейнери от оживените пристанища на Лос Анджелис, започна да добавя тежкотоварни електрически камиони към своя автопарк. Сега се гордее с 20 електрически камиона сред своя автопарк от 75 камиона.

Но тези инвестиции се оказват излишни. Бизнесът беше на ръба на колапса. Мрачният пейзаж за подобни регулации е удар за бизнеса, който е инвестирал много пари и години работа в очаквания преход на Калифорния към чиста енергия за тежкотоварни камиони. „Това ще забави прехода на някои от тези големи автопаркове към електричество “, заключава Салим Юсефзаде, главен изпълнителен директор на WattEV, която е похарчила десетки милиони долари за изграждане на станции за зареждане на камиони в цяла Калифорния.

САЩ не са били лидери във въвеждането на електрически транспорт и със сигурност няма да бъдат в близко бъдеще. Към средата на миналата година там е имало повече от 3000 електрически тежкотоварни камиона, според CALSTART, организация с нестопанска цел, специализирана в чистия транспорт. А сега за сравнение: Китай бълва  толкова много акумулаторни кавиони, благодарение на по-евтините батерии и благоприятните си стимули.

0 от 500
  • #51
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Слагам ти минуса без да чета това,което си написал, електрическа латерно.Виеш денонощно едно и също.
  • #50
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Кое му е ироничното? Ти изкара Иван Вазов най-големият *** в историята защото е писал много? Тролът се познава по съдържанието на написаното, а не по броя на буквите. За хора които МРАЗЯТ ЧЕТЕНЕТО и МИСЛЕНЕТО ( което им пречи нямало стрес) както МРАЗЯТ всичко е всички, защото се определят за АНТИ, няма как да направиш разликата и да разбереш смисъла. Всъщност аз разбрах че си от троловете по от смисъла на твоя пост. НЕ ВЪРВИШ! Знаем се! Не ти минават номерата..
  • #49
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Антитролът "изокал" дестки мнения за половин час. Ако на някой му трябва определение за ирония, ето му идеалното такова.
  • #48
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Ако вземеш да прочетеш, че в момента ФЕЦ след края на работното време произвеждат 66 320 киловата мощност на които могат едновременно да зареждат 9000 електромобила с по 7,4 kW мощност е ще вземеш да вдигнеш кръвно.. ДАНО ДА НЕ СИ ПРОЧЕЛ!
  • #47
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Гледам че си сложил минус на мнението КОЕТО НЕ СИ ПРОЧЕЛ. Недей да четеш и това Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 28.02.2025 17:45:17ChartPie chart with 10 slices.View as data table, ChartEnd of interactive chart.ИмеMWАЕЦ 35,68%2070.76Кондензационни ТЕЦ 44,65%2591.46Топлофикационни ТЕЦ 6,43%373.24Заводски ТЕЦ 1,57%90.97ВЕЦ 6,36%369.38Малки ВЕЦ 2,69%155.94ВяЕЦ 1,04%60.58ФЕЦ 1,14%66.32Био ЕЦ 0,15%8.59Товар на РБ5828.24
  • #46
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Даже знам че си счупил бутоните на калкулатора да търсиш грешката къде са изчезнали 30-те атомни централи в които вярваше че са необходими за 4 милиона електромобила през 2100 година в България, че през 2050 пряко сили няма да има повече от 1 милион електромобила.
  • #45
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Четете, четете. Знам че четете и вдигате кръвно, че не можете да лъжете като съм тук!
  • #44
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Трола наречен анти ( преди 9 месеца )
    Много добре знаем какъв си.Не се хаби да пишеш и без това никой не те чете.
  • #43
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    7,5 милиарда.
  • #42
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Колко батерии са необходими, за да не се натоварва мрежата при зареждането, за да се ползва съхранение излишък от възобновяемите източници? За 32 милиона киловатчаса разделени на 215kWh за всяка батерия са 150 000 батерии, всяка от които струва около 50 000 лв. Общо 7 милиарда лева. Какви стотици милиарди се опитвате да лъжете, че съм смятал?