IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Политиката на Тръмп обезсмисли инвестициите в електрически камиони

Заради действията на президента на САЩ много бизнес начинания ще фалират

Миналата година федералното правителство на САЩ затегна изискванията за изгорелите газове на камиони и на практика принуди производители като Daimler Truck AG и Volvo AB да инвестират в електрическия сегмент и да произвеждат значително повече автомобили, задвижвани от батерии. Тази година изглежда всичко показва, че програмата ще бъде отменена.


електрически камиони


Инвестициите от страна на американските превозвачи, да не говорим за производителите на камиони, може да се окажат излишни, тъй като заплахите от Белия дом поставят в неравностойно положение първите потребители на акумулаторни камиони. Тогава собствениците на автопаркове бяха тласкани към електрическите камиони, но сега е обратното - "изпускателните тръби" са с предимство.

Прогнозите не са особено обнадеждаващи. Предприятията, които някога бяха в челните редици на въвеждането на електрическа мобилност в търговския сегмент, се сблъскват с подобно невежество. Bloomberg пише за това, като цитира експерти, които  вече наричат ​​очакваните правила "мрачна картина за товарния транспорт". Това се разглежда като сериозен бизнес удар за онези, които са инвестирали много пари и години работа в очаквания преход към чиста енергия за тежкотоварните камиони.

Преди две години Руди Диас, 45-годишният собственик на Hight Logistics, транспортна компания, която премества контейнери от оживените пристанища на Лос Анджелис, започна да добавя тежкотоварни електрически камиони към своя автопарк. Сега се гордее с 20 електрически камиона сред своя автопарк от 75 камиона.

Но тези инвестиции се оказват излишни. Бизнесът беше на ръба на колапса. Мрачният пейзаж за подобни регулации е удар за бизнеса, който е инвестирал много пари и години работа в очаквания преход на Калифорния към чиста енергия за тежкотоварни камиони. „Това ще забави прехода на някои от тези големи автопаркове към електричество “, заключава Салим Юсефзаде, главен изпълнителен директор на WattEV, която е похарчила десетки милиони долари за изграждане на станции за зареждане на камиони в цяла Калифорния.

САЩ не са били лидери във въвеждането на електрически транспорт и със сигурност няма да бъдат в близко бъдеще. Към средата на миналата година там е имало повече от 3000 електрически тежкотоварни камиона, според CALSTART, организация с нестопанска цел, специализирана в чистия транспорт. А сега за сравнение: Китай бълва  толкова много акумулаторни кавиони, благодарение на по-евтините батерии и благоприятните си стимули.

0 от 500
  • #31
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До ха-ха обърна ли внимание, че сметнах колко БАТЕРИИ и колко време са нужни за зареждане на 1 милион електромобила на 200 000 зарядни станции с мощност 500 kW, за да заредят седмичния си пробег от 150 км, ако с декрет им е позволено да зареждат само през един час от седмицата, за да има логика в тази задача която си измисляте? Помниш ли резултата? Е направи часовете 4 за 4 милиона. Можеш ли да сметнеш Колко е мощността на тези 200 000 зарядни по 500 kW можеш ли да сметнеш господин антиматемат
  • #30
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Цитирам.През януари 2023 година Тесла обяви мащабно разширение на Гига фактори в Невада...
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Празнодумков, колко реактора като 5 и 6ти на Козлодуй ще ти трябват за едновременното зареждане на 4 милиона електромобила с 7,4 квт зарядни в България? Точно 30 такива реактора и 29600 МВт мощност.
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До ха-ха му му пръц пръц и другите самоличности които Ще включиш в момента. Дай източник на информация за тази лъжа за гига Невада?
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Толкова сте застреляни, че дори не обърнахте внимание какво беше написано за балансирането на енергийната система на България . На първо място батерии. ПЪРВО МЯСТО, като най-бърз начин за регулиране на огромни колебания мощностите. Както при недостиг, така и при излишък. На второ място ПАВЕЦ и на трето място тецовете, предимно зимно време когато цената е висока. От колко време ви го повтарям това?
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Тролотралалараст празнодумков,Гига Невада произвеждат електрически камиони от края на 2022 година.В момента разширяват фабриката,да се чудиш защо го правят като клиенти за произведените електрически камиони няма
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 22. Мамин златен! Пак не разбрал как го лъжат в статиите. ВЯРВАШ ЛИ, че шефа на Електрохолд някога дори си е помислил, че единия блок на АЕЦ Козлодуй работи за зареждането на 16 000 електромобила? ВЯРВАШ ЛИ?
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Производството на какво? Къде? Попитах те за серийно производство, а не на ръчно сглобени прототипи. Защото и аз мога да ти дам статия В която пише, че в България има 16 000 електромобила И единия блок на АЕЦ Козлодуй работи единствено и само заради тяхното зареждане. В тази статия се притесняват какво ще стане когато електромобилите в България станат 160 000? Логичния извод който си направихте антиелектриците че трябва да бъдат изградени 5 атомни централи за тяхното зареждане!
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Продажбите на Тесла Семи забуксуваха.Защо не доставят на Пепси остатъка от поръчката?
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Чекайте малко, Митичният Бустер сега е зает да обяснява на Електрохолд, че нищо не разбират от ел. преносни мрежи и зареждане на електромобили. Като приключи с тях, ще види да обърне внимание на Тръмп и неговите политики. Дано да му остане време да направи нещо и за Газа-Израел, тъй и тъй е почнал да дава акъл с големия черпак.