IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайски супер хибриден SUV пристига в Европа

Lynk & Co 08 обещава пробег от 200 км само на ток, цената му е над 100 000 лева

Гамата на Lynk & Co (шведска компания, собственост на Geely) бавно се разраства в Европа, като към моделите 01 и 02 се присъединява и трети – 08. Това е SUV форми с plug-in задвижване, което според официалните данни осигурява пробег от над 200 км в изцяло електрически режим. А това е доста над PHEV моделите, продавани в Европа.


Lynk & Co 08


Размерите на новия китайския SUV - дължина 4,82 метра, ширина 1,91, височина 1,68 метра и междуосие 2,84, го позиционират в сегмент Е. Следователно той ще трябва да се конкурира с модели като Kia Sorento, Hyundai Santa Fe и Peugeot 5008.

Предната част на новия модел повтаря до голяма степен тази на 01 и 02, със светли клъстери отстрани на предния капак и минималистичен, но внушителен външен вид. Задното стъкло не е вертикално и помага за олекотяване на цялостния дизайн, придавайки му почти вид на SUV купе.


Lynk & Co 08


Подобно на екстериора, интериорът на Lynk & Co 08 също е вдъхновен от този на другите модели в гамата. Главна роля в него играе централен монитор с повдигната позиция за информационно-развлекателната система и цифрови инструменти, които почти опират на кормилната колона. Предлагат се различни възможности за свързаност, в това число актуализации на Android Auto, Apple CarPlay и OTA.

Няма данни за товароносимостта, която, като се имат предвид външните размери, трябва да бъде около 600 литра с поставени задни облегалки, за да достигне около 1800 литра при двуместна конфигурация, тоест при свален втори ред.


Lynk & Co 08


Lynk & Co 08 ще се предлага само с plug-in хибридно задвижване, като подробности все още не са разкрити. Известно е, че общата мощност е 554 к.с., а пробегът в електрически режим е 200 км, докато общият достига 1100 км. Данни, които правят шведския SUV (произведен в Китай) част от клуба на супер хибридните автомобили, чийто брой на пазара се увеличава.

На някои пазари в Европа поръчки за новия SUV ще се приемат от лятото. Lynk & Co ще се предлага в две нива на оборудване - Core и More, като базовата цена стартира от 52 995 евро.


Още снимки на новия SUV - вижте в галерията:


0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като чуя за такива разходи 3 на 100 междуградско на коли тежащи по 2 тона и винаги ми става смешно. Защо? Ами защото за има такъв нисък разход трябва да измислите нова физика! Числата не излизат! За да преместиш предмет с определена маса и определено съпротивление, трябва да вложиш определено количество енергия. Когато караш на магистрала под постоянен товар имаш по високо съпротивление и хибридната система няма никакъв ефект. За магистрала по ефективно от дизела няма!
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-ри - да довърша, да не съм голословен. От опит с френски дизел (180кс) и немски 300кс (мека китка) - комбита (1800кг).- чисто градски трафик много рядко, затова ми е трудно да казжа разход (а и там има много зависи). Ивънградско, според колко жега им давам - франсето без жега 5/100 ако се кара около100 и 6/100 (140-150), немчето си е разбираемо по лакомо и е съответно 6 и 7/100.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-ри, чисто любопитство - би ли споделил марка / модел, за да не се почне едно сравнение на ябълки и круши (Рено Клио със семеейно комби примерно). И честно съм изненадан от това, че до Солун разхода ти е по-висок от колкото до Пловдив
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    Tойота правят най-добрите хибриди в света (може би новата Хонда е вече истинска алтернатива), а те се представят доста добре и по магистрала. Супер са хибридите, а не може да се отрече на Тойота, че предрекоха ясно, това което се случва с електричките в момента.
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Sas ( преди 1 месец )
    Карам plug-in - среден разход за 12к км е 2.1. София-Пловдив-София с 130 по магистралата ми дава от 3.5 до 5.5 в зависимост от температурата. София-Боровец-София - 1-2.5. София-Солун-София: около 6. Градски разход: 0. За мен смисъл има, но имам подходящи условия и маршрути. Има достатъчно избор на пазара и всеки като си купува кола, трябва да мисли! Ако се кара 95% по магистрали, си дизелът си е все още най-смисленото решение. А за града - електричка.
  • #1
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Лично това са глупости. Многокранто е показано и доказано, че хибрида извънградско имат повече недосатици спрямо един чист ДВГ. За градско, за мен лично е леко спорно - Ако се кара на ток има преидмства, но аз не познавам хора каращи хибриди да се придържат към това правило. 95% се кара на ДВГ, и само се разнасят едни 250кг мъртво тегло.