Марката Lynk & Co, която е част от холдинга Geely (той е собственик и на Volvo), представи в Китай своя флагмански SUV с индекс 900. Той има салон с 6 места, като се предлага с избор от три plug-in хибридни агрегата, най-мощният от които развива 857 к.с.
Новият SUV трябва да се превърне в „технологична“ витрина на китайския производител. Той е изграден на платформата SPA Evo, която представлява продължение на шасито на Volvo XC90, но шведската марка не разполага с тази архитектура. През следващите месеци обаче Lynk & Co 900 ще получи аналози под марките Zeekr и Geely Galaxy.
Доскоро флагманът на Lynk & Co беше петметровият кросоувър 09, построен на платформата Volvo SPA. Новият модел обаче го превъзхожда във всички отношения, като дължината му е 5240 мм. Широчината и височината са съответно 1999 и 1810 мм, а междуосието достига 3160 мм.
И това не е ограничението - архитектурата SPA Evo позволява производството на по-големи автомобили с разстояние между осите до 3300 мм. Освен това тя разполага с напълно контролирано шаси, при което задните колела имат ъгъл на въртене 20 градуса, както и с адаптивни амортисьори и двукамерни въздушни подпори. Конструкцията на окачването е с двойни напречни носачи отпред и многораменна отзад.
В интериора дизайнерите залагат на миниатюрен екран на арматурното табло, комбиниран със сензорен дисплей, разположен вдясно. Диагоналът на монитора е 30 инча, разделителната способност е 6K. Подобен дисплей е наличен за пътниците отзад, като той се прибира в тавана. Има още вграден хладилник и аудио система Harman/Kardon с високоговорители в облегалките за глава. Трите реда са с електрическо регулиране, като вторият ред се мести в рамките на 550 мм, а третият - на 125 мм.
Стандартното оборудване на модела включва скъпи материали в салона, панорамен покрив с две секции, отделни седалки на втория ред, устройства за затваряне на врати и автопилот с лидар. Сред необичайните характеристики са матрични панели отпред и отзад, върху които можете да показвате рисунки с 3D анимация, композитен капак на багажника „а ла Range Rover“, активни аеродинамични елементи в предната броня и възможност за шофиране по диагонал в режим „краб“ (морски рак).
Lynk & Co 900 се задвижва от хибридна системи, при която двигателят с вътрешно горене е свързан към предните колела. Вместо тристепенна трансмисия обаче е инсталирана едностепенна скоростна кутия. Китайският SUV ще се предлага в три модификации, като при най-слабата има 1,5-литров турбо двигател и два електромотора, а съвкупната мощност е 721 к.с.
В гамата следва вариант с 2,0-литров турбо двигател и два електромотора, развиващи пикова мощност от 734 к.с., а на върха е версията със същия ДВГ, но с три електрически мотора. Съвкупната мощност вече е 857 с, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4 секунди.
Засега обаче няма данни за батерията, скоростта на зареждане, пробега само на електричество, собственото тегло и нивата на оборудване. Цените също не са известни, като те ще бъдат обявени на старта на продажбите, насрочен за пролетта.
Още снимки на новия SUV - вижте в галерията: