IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo EX30 се превърна в китайско крос-купе

Lynk & Co 02 е проектиран за Европа и струва доста по-малко

Volvo EX30 вече има собствена версия купе, която обаче не е с марката Volvo. Тя се нарича се Lynk & Co. 02 и е първият електрически модел на китайска компания, която, подобно на Volvo, е собственост на концерта Geely. Крос-купето е създадено специално за Европа и се характеризира с елегантни и остри линии, като е проектирано в дизайнерското студио в Гьотеборг и вече може да се поръча.


Lynk & Co 02


Размерите на новото крос-купе са дължина 4460 мм, широчина - 1840 мм, височина - 1570 мм и междуосие - 2750 мм. Екстериорът на Lynk & Co. 02 се характеризира с тънки вертикални фарове, създаващи светещ ефект на прорези на предния капак.

Отстрани прави впечатление особено дългия преден капак, който се спуска към предната част, и покрив, който върви успоредно на земята до задната колона, където придобива форма на купе. Това води до спортни линии, без да се жертва вътрешното пространство.


Lynk & Co 02


Интериорът на Lynk & Co. 02 се различава от този на Volvo EX30, от който китайският модел е взел платформата. В салона има 10,2-инчови дигитални инструменти с възможност за изключително персонализиране, оградени от 15,4-инчов централен монитор за управление на богатата информационно-развлекателна система.

Както при модела 01, тук също е вградена система за директна комуникация с Lynk & Co., като изпраща данни за работата на автомобила и получава информация. И разбира се има OTA актуализации благодарение на 5G свързаността. Физическите бутони на практика са изчезнали, оставяйки място за отделения за съхранение, двойни плочи за безжично зареждане на смартфон.


Lynk & Co 02


Факт е, че в последно време автомобилите все повече приличат на смартфоните и Lynk & Co. 02 не прави изключение с функции като лицево разпознаване за персонализиране на някои параметри, съчетано с наличието на камера, интегрирана в огледалото за обратно виждане. С нейна помощ се записват пътуванията, като едновременно с това тя е и средство за безопасност, тъй като работи и като видеорегистратор.

Базиран на SEA платформата на Geely Group, Lynk & Co. 02 се задвижва от електрически мотор с мощност 272 к.с. и въртящ момент от 343 Нм, разположен на задната ос. Той се захранва от батерия с капацитет 66 kWh, която осигурява пробег от 435 км за ниво на оборудване Core и 445 км за версията More, в който има 20-цолови джанти (в базовия вариант са 19-цолови).


Lynk & Co 02


Твърди се, че ускорението от 0 до 100 км/ч е 5,5 секунди, но това, което е най-важно за една електрическа кола, е зареждането. Lynk & Co. 02 е оборудван стандартно с вградено зарядно устройство от 11 kW на Core и 22 kW на More. Те позволяват на първия вариант да се презареди напълно за 7 часа и половина чрез променлив ток, докато на втория са необходими 4 часа и половина.

Що се отнася до зареждането с постоянен ток, неговият максимум 150 kW, така че да достигне от 10 до 80% от капацитета за около 30 минути. Има и технология V2L (Vehicle-to-load) за презареждане на външни устройства.


Lynk & Co 02


Дилърите на китайската марка в Европа вече приемат поръчки за Lynk & Co. 02, като засега е известна цената само на ниво на оборудване Core, която започва от 35 495 евро. Така крос-купето е с близо 5000 евро по-евтино от донора си Volvo EX30.

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Volvo EX30 е малка кола съвсем друг сегмент изобщо разликата не е само в цената, и е по-евтин и е по-голям и по-луксозен, от къде ги мислите такива асоциации a и кой ще дава толкова много пари за малка кола? За малко повече се взима в пъти по-добра и голяма електричка от EX30 то вече на кой не му стана ясно има само една марка електромобили, другото е леш.
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    това е zeekr X със сменена емблема и с добавена допълнителна цена ама те собствениците на волво са си шматароци по подразбиране така че докато има тарикати ще има и балъци на кого да го продават
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 1 месец )
    Какво е това грозно недоразумение ...
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Инфо ( преди 1 месец )
    Смятайте, в Китай е 20-25к USD. Другото отгоре отива в Брюксел.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Е то и Volvo EX30 е китайско крос купе - какво превръщане?!? Трябваше да напишете "Volvo EX30 смени емблемата"
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Продавам топ дизел ( преди 1 месец )
    Много запазен фолксваген хибрид (дизел/масло) се продава. Обслужен и капе само малко. Скоростната кутия нещо праща сигнали ама ще издържи да направиш един два тигела до слънчака
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Стига с тези усещани ( преди 1 месец )
    Абе майна стига си ги пускал тези реклами на хапове. Какви нови усещания. То изобщо усещане ако има пак добре
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Къде да поръчам ( преди 1 месец )
    Кой представлява марката за България?
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Красота ( преди 1 месец )
    Такава кола и още 5 подобни и направо европейските грозобайници като т-рок, шкодилак и безумно харчещите Ауди и тем подобни си заминават. БМВ има шансове но масовката отива в канала. Красиво, компактно, . Времето на дизеловите куфари приключи. Ауди 2017 Q5 на 150 хиляди струва повече от това. Кой нормален ще се върже вече.