Volvo EX30 вече има собствена версия купе, която обаче не е с марката Volvo. Тя се нарича се Lynk & Co. 02 и е първият електрически модел на китайска компания, която, подобно на Volvo, е собственост на концерта Geely. Крос-купето е създадено специално за Европа и се характеризира с елегантни и остри линии, като е проектирано в дизайнерското студио в Гьотеборг и вече може да се поръча.
Размерите на новото крос-купе са дължина 4460 мм, широчина - 1840 мм, височина - 1570 мм и междуосие - 2750 мм. Екстериорът на Lynk & Co. 02 се характеризира с тънки вертикални фарове, създаващи светещ ефект на прорези на предния капак.
Отстрани прави впечатление особено дългия преден капак, който се спуска към предната част, и покрив, който върви успоредно на земята до задната колона, където придобива форма на купе. Това води до спортни линии, без да се жертва вътрешното пространство.
Интериорът на Lynk & Co. 02 се различава от този на Volvo EX30, от който китайският модел е взел платформата. В салона има 10,2-инчови дигитални инструменти с възможност за изключително персонализиране, оградени от 15,4-инчов централен монитор за управление на богатата информационно-развлекателна система.
Както при модела 01, тук също е вградена система за директна комуникация с Lynk & Co., като изпраща данни за работата на автомобила и получава информация. И разбира се има OTA актуализации благодарение на 5G свързаността. Физическите бутони на практика са изчезнали, оставяйки място за отделения за съхранение, двойни плочи за безжично зареждане на смартфон.
Факт е, че в последно време автомобилите все повече приличат на смартфоните и Lynk & Co. 02 не прави изключение с функции като лицево разпознаване за персонализиране на някои параметри, съчетано с наличието на камера, интегрирана в огледалото за обратно виждане. С нейна помощ се записват пътуванията, като едновременно с това тя е и средство за безопасност, тъй като работи и като видеорегистратор.
Базиран на SEA платформата на Geely Group, Lynk & Co. 02 се задвижва от електрически мотор с мощност 272 к.с. и въртящ момент от 343 Нм, разположен на задната ос. Той се захранва от батерия с капацитет 66 kWh, която осигурява пробег от 435 км за ниво на оборудване Core и 445 км за версията More, в който има 20-цолови джанти (в базовия вариант са 19-цолови).
Твърди се, че ускорението от 0 до 100 км/ч е 5,5 секунди, но това, което е най-важно за една електрическа кола, е зареждането. Lynk & Co. 02 е оборудван стандартно с вградено зарядно устройство от 11 kW на Core и 22 kW на More. Те позволяват на първия вариант да се презареди напълно за 7 часа и половина чрез променлив ток, докато на втория са необходими 4 часа и половина.
Що се отнася до зареждането с постоянен ток, неговият максимум 150 kW, така че да достигне от 10 до 80% от капацитета за около 30 минути. Има и технология V2L (Vehicle-to-load) за презареждане на външни устройства.
Дилърите на китайската марка в Европа вече приемат поръчки за Lynk & Co. 02, като засега е известна цената само на ниво на оборудване Core, която започва от 35 495 евро. Така крос-купето е с близо 5000 евро по-евтино от донора си Volvo EX30.