Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".
Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
В АЗЛК разработиха наследника на Москвич 412 с изцяло нова архитектура, с модерен фастбек дизайн. Бяха произведени три три прототипа с предно разположен двигател и задно предаване, известни като С3 (на снимката), С2 и С1.
Точно тогава обаче Виктор Поляков, директорът на главния съперник ВАЗ, се издигна до министър на автомобилната промишленост на СССР. Случайно или не, първата му работа бе да подмени цялото ръководство на АЗЛК. На новите директори бе наредено да изоставят готовия за серийно производство С3 - пряк конкурент на ВАЗ-2101, и да създадат по-голям модел. Времето е ограничено и в Москва решават просто да модернизират още веднъж Москвич 412, който на свой ред е леко модернизиран 408 от началото на 60-те години.