Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Москвич-2137 - базова комби версия, правена от 1976 до 1985.
Москвич-2734 - версия фургон
Moskvitch 1600 Rallye - версия за рали, хомологирана за Група 2, с форсиран двигател 412-2В с два вала, 1.6 литра обем и 130 конски сили.
AZLK 1600 SL Rallye - версия за рали, хомологирана през 1983, с 1.6-литров мотор и 145 коня, с карбуратори Weber.


3