Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Москвич-2140 - базовият седан, произвеждан 1975-1988.
Москвич-2140Д - версия с дефорсиран двигател УЗАМ-412Д, работещ с бензин А-76
Москвич-214006 (214007) - експортна версия
Москвич-2140-117 (2140SL) - версия "Лукс, произвеждана 1980-1987
Москвич-2140-121 - версия за такси с дефорсиран мотор.
Москвич-21403 - версия за инвалиди с ръчно управление на спирачката и газта.
Москвич-21406 - версия за селски райони с дефорсиран мотор и барабанни спирачки, и подсилено окачване
Москвич-21401 - версия линейка
Москвич-21402 - експортна версия с десен волан, като М-214026 е за умерен, а М-214027 - за тропически климат.
Москвич-2315 - пикап, правен за заводски нужди.


3