Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Дългият и тесен Москвич-2140 не изглежда най-подходящата машина за моторен спорт, но всъщност заводските отбори на АЗЛК го използват широко и печелят доста етапи от рали шампионата на СССР, както и Купата на дружбата (нещо като WRC, но само за социалистическите страни). Москвич 2140 дори има три победи в Световния рали шампионат (в своя клас, разбира се).


17