Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Българското производство на Москвич от готови комплекти започва още с 408 и 412 (според някои източници, именно заради него от Москва настояват България да прекрати споразумението с Renault за "Булгаррено"). През 80-те години в ловешкия завод "Балкан" се сглобяват до 20,000 бройки годишно от Москвич-2140.
НА СНИМКАТА: производство на М-412 в Ловеч


17