Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Все пак инженерите в Москва успяват да "пробутат" и някои нововъведения - затворена охладителна система и модерен термостат като този в жигулите. Старият ленинградски карбуратор К-126Н е заменен с ДААЗ, който подобрява значително студения старт на двигателя.
Московчани обаче удрят на камък с новата скоростна кутия. Те имат готови разработки за 4-степенен и дори 5-степенен агрегат, при това тествани в реални условия и дори в състезания. Но "отгоре" преценяват, че въвеждането им изисква твърде големи инвестиции, и спират проекта.


12