Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Интриги между ръководни кадри в промишлеността саботират и плановете за нов, 1.8-литров двигател. В завода в Уфа, където се правят агрегатите за Москвич, отказват да работят по него заради "недостатъчен капацитет на производствената линия". Основен двигател за 2140 остава 1.5-литровият УЗАМ-412 с мощност 75 конски сили. Но и той недостига - заводът в Уфа не успява да изпълни всички поръчки, затова в гамата остава и допотопният М-408 с мощност 50 коня. Остарелият мотор остава в производство чак до 1983 - с почти 15 години по-дълго от предижданото първоначално.


12