IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кои са марките с най-лоялни клиенти

Само един производител успява да надмине Tesla

Toyota e автомобилната марка с най-лоялни клиенти, като тя изпреварва дори Tesla и Porsche. Благодарение на положителния минал опит с моделите на японската компания, три четвърти (75,8 %) от купувачите планират да се придържат към същия производител за следващата си покупка.


Toyota


Феновете на Tesla може и да скандално известни със своята огромна лоялност към марката и нейния главен изпълнителен директор - Илон Мъск, но последните данни от проучването на Auto Express и Carwow Group сред повече от 23 000 души показват, че американската фирма за EV изостава малко от Toyota - „само“ 70% от собствениците обещават да купят друга Tesla в бъдеще, като иновациите и околната среда са движещите фактори за това решение.

Нещо повече, премиум марката на Toyota - Lexus, заема трето място на подиума, като страхотните преживявания в миналото, плюс репутацията на бранда за безопасност, са решаващите фактори за 68% от купувачите, които искат да се придържат към марката в бъдеще.

В случая изненадана идва от Porsche, който изпада от топ 3 на най-лоялните клиенти. Нещо повече - германската марка се нарежда след корейския производители Subaru и Kia. Купувачите на тези марки посочиха безопасността и съотношението цена/качество съответно като основни причини за решението им.
В другия край на скалата, Mitsubishi е марката, която най-малко вероятно ще привлече постоянни клиенти. Това изглежда напълно логично с оглед на факта, че гамата на японската компания в Европа е крайно ограничена.

По същия начин се представят още Cupra, при която почти трима от четирима (73,5%) собственици са категорични, че няма да се придържат към същата марка, когато избират следващата си кола. SEAT също не се справи много по-добре, като само малко под една трета от собствениците (31,9%) казаха, че биха обмислили да останат верни на марката, когато купуват следващата си кола.

В средата на класирането се подрежда Volkswagen, при който се отчитат все по-малко лоялни клиенти. Само около половината собственици на коли от този бранд (54%) твърдят, че биха си купили отново Volkswagen.

Като цяло, докато трима от всеки петима души казват, че биха останали с текущата си избрана марка за следващата си покупка, което показва, че заради бързо променящия се пазар има много хора, които искат да опитат нещо ново в бъдеще.


0 от 500
  • #8
    26 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Идва ми малко в повече, как японските коли са супер здрави и не се развалят. Имам от 10 години Сивик EP1 - двигателят и скоростната кутия са много здрави, но има доста други тъпотии - скъсани жила, развалени врътки, проблеми с датчици, предните тампони са специфични и се намират супер трудно на пазара, с оригин. части е зле, електрическата рейка е проектирана кофти и тропа. Създаде ми мн главоболия. Нормално не си взех след нея друга Хонда, а нова Шкода Октавия. За US може и да стават.. тук не..
  • #7
    8 rate up comment 21 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Хех, коментарите са пореден пример за когнитивния дисонанс на фенчетата на празните немски каски. Трудно се понася реалността в която доминира Тойота, а? Е, по-добре свиквайте, иначе ще продължавате да будите насмешка.
  • #6
    22 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    4 е прав. Тойотка изостава с около 20 г. от немския премиум, с 15 от немската ширпотреба. А в някои отношения не е догонила и 40 г. немци.
  • #5
    7 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Но никакви сравнения не могат да се правят с каквато и да е Тойота. " - Значи имаш Е-класа от 2008-***, но никакви сравнения не можело да се правят с коя да е тойота? Поне да мбеше казал, че е некво амеге или каквито са там....
  • #4
    29 rate up comment 12 rate down comment
    до Car guy ( преди 2 месеца )
    Имам 18г. Е класа, която карам от 17г. и съм я купувал почти нова. Напоследък влиза често в сервиз, защото годините й тежат, а и километрите не са малко. Но никакви сравнения не могат да се правят с каквато и да е Тойота. Преди месец карах нова Камри и мога да кажа, че тази кола е пълна трагедия и откровено казано е продукт за хора без претенции - безлична, евтина изработка, неудобна за шофьора, не може да завива и прочее. Само пълен глуппак би похарчил 90к + лева за този автомобил.
  • #3
    23 rate up comment 26 rate down comment
    Car guy ( преди 2 месеца )
    Друго си е да караш немски премиум пета ръка от Хасан. Друго си е да си купиш Тесла и да станеш безплатен manual QA на Илон. Друго си е да известираш сума равна на къща в купчина ламарина и пластмаса, която особено ако е "премиум" ще се обезцени с поне 60-70% в следващите 5-10 години, но частите ще си останат с непроменени цени. Това е визия за бъдещето бате.
  • #2
    26 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "преживявания в миналото, плюс репутацията" - Очаквано. Тойоткаджийчетата живеят в миналото, игнорират настоящето и им липсва умственият капацитет да предвиждат бъдещето. В България си имаме дума за такива хора - оввцце.
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "...корейския производители Subaru и Kia."!?!? Петър пак е изплискал легена:))