IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota ще плати 60 млн долара за измама на клиентите си

Компанията принуждавала купувачите на нейни коли да плащат за услуги и екстри, които не са задължителни

Toyota Motor Credit Corporation (TMCC) се съгласи да плати обезщетение в размер на 60 милиона долара след иск от страна на Бюрото за финансова защита на потребителите (CFPB). До това се стигна, след като автомобилният производител и неговите дистрибутори бяха обвинение в незаконно възпрепятстване на потребителите да се откажат от допълнителни екстри при закупуване на превозни средства.


Toyota


Друга точка на обвинението е предоставяне на кредитните институции на невярна информация за клиенти, в резултат на което кредитният им рейтинг е намален. В доклада на Бюрото се посочва, че клиентите, недоволни от наложените им услуги, са били насочвани към вътрешни сервизни екипи, които умишлено са усложнявали процеса по връщане на вече платените пари.

Не е уточнено за какъв тип продукт е налагана допълнителната такса, но цената варира от 750 до 2500 долара на кредит. Някои представители на Toyota дори умишлено са заблуждавали клиентите си, че предлаганият им продукт е задължителен. Според CFPB между 2016 г. и 2021 г. приблизително 118 000 клиенти на марката са били насочени към гореща линия, до която просто не е имало достъп.

В Toyota не са съгласни с обвиненията, но са готова да приемат условията на споразумението, като твърдят, че повечето от проблемните въпроси, споменати от CFPB, вече са елиминирани.

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 11 месеца )
    За хубридите не си прав.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    колите на батерии още не са достатъчно добри, единствено едни от китайците са на правилен път, останалите просто симулират и лъжат клиентите, тойота не се различават, така че в момента всяка кола която се води хибрид или електричка не си заслужава. Единствено заради електрическите коли и това че са много скъпи производителите вдигнаха цената на обикновените коли с ДВГ, така че да имат в пъти по-голяма печалба, иначе нямам как да си продал по-малко коли и да имаш по-голям приходи и печалба!
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен, затова ли валят колективни искове по цял свят срещу Тесла?Нещо за колективните трудови договори на Тесла в Норвегия да кажеш?
  • #9
    2 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Точно на статията е базиран първият коментар. Японците лъжат и то за пари. На това ли му казвате лоялен партньор? Феновете на Tesla обикновено сами им показваме и кирливите ризи и не обясняваме Колко е честен и почтен Илон Мъск и колко качествени автомобили прави. Вие можете ли да посочите поне една грешка или един недостатък на toyota? Разбира се че не можете.
  • #8
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Поредната американска акция срещу Тойота. Много ги боли че японците им размазаха автомобилостроенето. Но така и не могат да проумеят че клиентите искат качество, а не пропагандни партенки.
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Митичен, а твоя 1-ви коментар, дали е базиран на статията или прсото така си джафкаш?
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Поправи ме, но досега нямям спомен Тесла да са имали смелоста да признаят някой дефект." Поправи ме ако греша едно toyota призна ли са, че са лъгали клиентите за да им вземат парите? Или както винаги прочете само заглавието и първото изречение и не довърши статията докрай?
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Грешиш! Голяма част от сервизните акции са именно защото те са намерили проблем. Да не говорим че отстраняват проблемите. Бързо търсене показва новина от миналата седмица :" 17.10.23 г. Tesla организира нова сервизна акция в САЩ заради проблем с измерването на спирачната течност Засегнати са над 54 хил. превозни средства Model X, произведени между 2021 и 2023 г.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Митичен, голеите производители винаги правят сервизни кации, когато намерат проблем. Факт е, че не винаги може да бъде отстранен.Въпросъ тука се свежда не толква дали е Тойота или МБ или БМВ, а че, при Тесла проблемите се замитат или се прехвърлят на клиента - и фирмата винаги излиза суха. Поправи ме, но досега нямям спомен Тесла да са имали смелоста да признаят някой дефект.
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Тесла да си плати грешка?Може но само през съд.