IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отнесе глоба от 1,5 млрд долара за дефектни филтри

В продължение на 5 години компанията е поставяла бракувани части на дизелови модели

Федералният съд на Австралия призна компанията Toyota за виновна за използването на дефектни филтри за твърди частици на повече от 260 000 свои автомобила, оборудвани с дизелови двигатели. Затова японският производител ще трябва да изплати на техните собственици компенсация в размер на 1,5 млрд долара, съобщава Australian Broadcast Corporation (ABC).


Toyota


Разследването е доказало, че от септември 2015 до април 2020 година Toyota е продала повече от 264 000 всъдехода Fortuner и LC Prado, както и пикапи HiLux, оборудвани с бракувани филтри. Съд постанови, че всеки автомобил е загуби средно около 17,5% от цената си, което прави 7000 австралийски долара (около 5200 американски долара).

При това някои от собствениците могат да претендират за по-голяма компенсация, ако са направили допълнителни разходи за отстраняване на дефекта. Общата сума на глобата ще достигне 2 млрд австралийски долара (1,5 млрд американски долара).

“Стотици хиляди австралийци, които са си купили тези автомобили, са принудени да търпят загуби, затова се надявам, че днешното решение на съда ще удовлетвори много хора, които, също като мен, са останали разочаровани и са изпитали неудобство, а също така са направили допълнителни разходи по тези автомобили“, отбеляза съдията по делото Кен Уилямс.

От Toyota, на свой ред, отбелязаха, че внимателно ще изучат постановлението на съда и едва след това ще излязат с официално изявление.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Не от Тойота проблема. Дизела си е *** каквото и да го правиш. Всички изгоряха в опитите си да направят дизела читав за ежедневна употреба. Само и само да задоволят скръндзите дето искат колата да им гори с някой цент по малко ама да върви като бензинова. То турбини по 2 че и по 3, то разни периферни системи , налягания, дюзи бля бля и хем тежат, хем горят, хем тровят. Поне се трошат често и на скръндзите ще им писне в един момент.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 2 години )
    И да са местно производство какво значение има. Нали са правени в завод на Тойота. Не са у двора на Бай Иван. Те стоят зад продукцията си! Която явно е компрометирана. То не беха възглавници, която стомана, сега кофти филтри. Нищо важното е, че се грижат за клиента. Само че тук вече съд се произнася
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ех, сектантчето си е сектантче! Познава се по това, че не може да приеме дори очевидната истина. Сега пък започна да търси вината в австралийците.
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До9 ( преди 2 години )
    Щом знаеш за сагата кажи къде е тя. Само в Австралия или навсякъде? Ако е навсякъде особено в ЕС скандала щеше да гръмне. Имам няколко познати с дизелови Тойоти и проблеми не са имали. Какви запушвания какви дпф какви лампи на таблото? Тук в Европа го няма. Следя няколко форума чужди и български и никой не се оплаква. Явно е само в Австралия. Другото интересно е и къде са произведени тези коли. Местно производство ли са и дали там не са направили някоя щуротия да спестят от материали?
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази сага тече от няколко години. Дори съм писал за нея тук, но сектантите не вярват, докато не им напише Пешко с месеци закъснение. Тойотка е монтирала ДПФ със силно недостатъчен капацитет, за да спести парички. Съответно филтърът се запушва постоянно. Преди някоя и друга година държавата задължава Тойотка да направи сервизна акция. Тя слага по-големи ДПФ? Не! Монтира едно це-ка ключе на таблото, за да може собственикът да си пуска ръчно регенериране. Явно нещата вече са ескалирали окончателно.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Димитров ( преди 2 години )
    Не мога да повярвам.
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво значение има марката? Всички измами трябва да бъдат наказвани и санкционирани. Аз не съм сляп фен на някоя марка и да съм сектант, който си затваря очите, както са ВАГ-феновете, които изкараха кой ли не виновен и какви ли не заговори имаше според тях, че ги изловиха в най-голямата автомобилна измама в цялата човешка история. Така, че Тойота ли е кой ли е все тая за мен. Да си плащат, като мамят! Това е принципното, а не да се мъчиш да защитаваш измамниците, като ВАГаджиите!
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не може да бъде! Къде са сектантите да ни обяснят как Тойота мисли предимно за клиента!
  • #5
    10 rate up comment 8 rate down comment
    ili ( преди 2 години )
    Това за японците е нормално. Не се случва за първи път да влагат дефектни части в автомобилите. За това печалбата им е толкова голяма,влагат евтини и дефектни части и продават като за първо качество.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички са маскари