IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Китай записаха световен рекорд за зареждане на електромобил

Впечатляващото постижение принадлежи на кросоувъра Zeekr 7X (ВИДЕО)

Новият Zeekr 7X постави световен рекорд за скорост на зареждане сред серийните електрически превозни средства. Батерията на кросоувъра беше напълно заредена само за 22 минути. Видеото, което ви показваме по-долу се появи в Youtube канала Out of Spec Reviews.


Zeekr 7X


Възможностите на Zeekr 7X 2025 бяха демонстрирани в Китай на зарядна станция с висока мощност. Иновативната литиево-желязо-фосфатна батерия на Zeekr 7X с капацитет 100 kWh беше заредена с ток с пикова мощност до 500 kW. Средната мощност на зареждане е в рамките на 300 kW.

За сравнение, новата Tesla Model Y поддържа по-бавно зареждане при 350 kW зарядна станция. Електрическите автомобили Hyundai Ioniq пък могат да се зареждат от 10 до 80% за 18 минути.



Припомняме, че новият Zeekr 7X е 4.8-метров кросоувър, създаден съвместно от специалисти на Geely и Volvo. Моделът се предлага във версии със задно задвижване с 421 конски сили и 4х4 задвижване с 646 конски сили. Батериите на модела са с капацитет 75 и 100 kWh. Zeekr 7X може да изминава до 780 километра пробег с едно зареждане, но тези измервания са по китайския цикъл CLTC, който е различен от европейския. 


0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 17 ( преди 9 месеца )
    Моля да споделиш някой от тези реални случаи за които говориш? На колко хиляди километра сменят батериите? По-важния въпрос - защо ги сменят? Например онзи дето е минал 2,5 милиона км с Тесла, му ремонтираха няколко пъти батерията, но не защото клетките са изгубили капацитет, а заради механични проблеми, които вече са отстранени. С последната батерия, която зарежда безплатно само на бързи зарядни станции е изминал над 1 милион километра без проблемно. А тя е от преди четири поколения батерии.
  • #18
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До 14 ( преди 9 месеца )
    С автомобил толкова бързо зареждане и зарядни с такава мощност, накъдето и да тръгнеш в България със заредена батерия ще трябва да спреш максимум за 3 минути зареждане за да стигнеш. Въпросът е към Това ли трябва да вървим и да се стремим или по пътя в който тръгва Европа - синтетичните горива. 13 долара за пълнене на батерията на 850 kW зарядна станция или синтетично гориво за 50 евро за литър. Антиелектриците си залагат живота за второто, А вие останалите?
  • #17
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Знаещ ( преди 9 месеца )
    Скоростта на зареждане е важна, но по-важно е колко години/км ще изкара тая батерия. Засега по тоя въпрос само мантри слушаме, а в реалните случаи на стари електромобили, батериите обикновено са подменени,и то по няколко пъти.
  • #16
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До 14 ( преди 9 месеца )
    Типичен анти. Когато му говориш за Китай в космоса САЩ или Япония той винаги ти дава пример от неговия вход и обяснява какво е да живееш на осмия етаж в панелка. На база на собствените си преживявания и изгледа от терасата прави разбор на всяка тема която му зададеш. От международни отношения на база кавгата със съседката, до световния футбол на база на последния мач в градинката пред блока. Винаги говори от собствен опит и пита останалите какъв опит имат с космонавтиката, за да говорят за ракет
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ето, предлагат и по-добри и по-евтини коли аз лично не бих рускувал дори и със 7 години гаранция. Тесла нямат никакъв шанс да не говорим колко са грозни и двата рефреша.
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Хехех тротинетка,ти в Китай ли живееш?
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До Димов ( преди 9 месеца )
    "Димов ( преди 41 минути )Зелената сделка и електромобилите минават на заден план,очаква се отмяната на забраната за петролни автомобили." Господин Димов, Това според вас добра или лоша новина е, като гледате напредъка на Китай както при заместването на въглищата с възобновяеми мощности, така и с напредъка в технологиите в автомобилостроенето? Наистина ли смятате че връщането към конския впряг, въглищата и парният двигател е добра идея докато света върви напред?
  • #12
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До Димов ( преди 9 месеца )
    За да съм сигурен че говорим за едно и също нещо, ти за Китай ли говориш?
  • #11
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Инфо в коментарите ( преди 9 месеца )
    В предишния коментар бяха само цифри, което означава че Ант математиците не са разбрали нищо. Този ще е с прилагателни за да разберат, защото всеки инженер антиматематик говори с прилагателни за технически понятие и никога не използва цифри. През цялото зареждане кабелът на зарядните останах СТУДЕН. Кабелът е ПО-ТЪНЪК И ЛЕК от маркуч на бензиноколонка. По време на зареждането батерията също остана СТУДЕНА, защото вентилатора за охлаждането и се включи само за няколко секунди.
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 9 месеца )
    И още как!Петролните автомобили имат шанс, с 5 минутно зареждане 600-700 километра за бензиновите и над 1000 за дизелите.Електромобилите с икономично шофиране повече от 300 километра не могат,на магистрала 200 км пробег.Електромобилите са все още 20 хиляди лева по скъпи от петролен автомобили на една и съща марка.