IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Китай записаха световен рекорд за зареждане на електромобил

Впечатляващото постижение принадлежи на кросоувъра Zeekr 7X (ВИДЕО)

Новият Zeekr 7X постави световен рекорд за скорост на зареждане сред серийните електрически превозни средства. Батерията на кросоувъра беше напълно заредена само за 22 минути. Видеото, което ви показваме по-долу се появи в Youtube канала Out of Spec Reviews.


Zeekr 7X


Възможностите на Zeekr 7X 2025 бяха демонстрирани в Китай на зарядна станция с висока мощност. Иновативната литиево-желязо-фосфатна батерия на Zeekr 7X с капацитет 100 kWh беше заредена с ток с пикова мощност до 500 kW. Средната мощност на зареждане е в рамките на 300 kW.

За сравнение, новата Tesla Model Y поддържа по-бавно зареждане при 350 kW зарядна станция. Електрическите автомобили Hyundai Ioniq пък могат да се зареждат от 10 до 80% за 18 минути.



Припомняме, че новият Zeekr 7X е 4.8-метров кросоувър, създаден съвместно от специалисти на Geely и Volvo. Моделът се предлага във версии със задно задвижване с 421 конски сили и 4х4 задвижване с 646 конски сили. Батериите на модела са с капацитет 75 и 100 kWh. Zeekr 7X може да изминава до 780 километра пробег с едно зареждане, но тези измервания са по китайския цикъл CLTC, който е различен от европейския. 


0 от 500
  • #59
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Sdf ( преди 2 месеца )
    До 46Точно обратното .. кефа е моменталното ускорение на ел автомобил . Моя S клас купе не може никога да ускори като модел 3 перформънса ми . Но да - звука от 8 цилиндъра е нещо друго :)))
  • #58
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 56 ( преди 2 месеца )
    Когато става въпрос за кеф, вече е индивидуално и не можеш да свалиш очилата си с -3 деоптера на лявото около и плюс 8 диоптъра на дясното око и да ги даваш на всеки който има проблем със зрението за да си го оправи. Нито пък един гей може да препоръчва на мъж с нормална ориентация Как да получава кеф в леглото. Нито пък нормалният може да му препоръча. Така че твоя кеф от автомобилите не винаги е споделен. Кефи се на каквото желаеш , но не ВЯРВАЙ, че всички се кефят на това същото!
  • #57
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До Младен ( преди 2 месеца )
    Вече обясних Какво се случва с батерията, както от техническа гледна точка, а после обясних и като за технически неграмотни хора с прилагателни. Ще повторя - през цялото време вентилатора за охлаждането на батерията се включи само за няколко секунди, следователно батерията дори не е загряла. Никоя батерия Не се скапва от бързо зареждане. Проблемът идва от прегряване. Щом няма прегряване, няма скъсяване на живота. А в случая няма дори загряване. Точно това е революцията на тези батерии!
  • #56
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 46 ( преди 2 месеца )
    Ясно е почти всичко е в полза на Електрото,но най важното го няма кефа от управлението на красив и приятно звучащ авмобил(на бензин)
  • #55
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Стоян Димитров ( преди 2 месеца )
    Коментари тука пишат хора които никога не са карали електрически автомобил. Аз си купих такъв и мога да кажа че шофирането на електрически автомобил е уникално. Не може да се сравни с нищо, няма шум на двигател , няма вибрации, абсолютна тишина и мощност като на Порше. Просто забравяш че караш кола и летиш. Пожелавам на всички да опитат и после да пишат коментари тука.
  • #54
    5 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 2 месеца )
    Само не знам какво и се случва на батерията след примерно 100 зареждания. Дали вече не е за рециклиране.
  • #53
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Омг, 52...отивам на следващата статия.
  • #52
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До модераторите ( преди 2 месеца )
    Очевидно е че вие сте написали коментар 48 и след 10 репорта, към коментара/коментарите от троловете и 10 моби да го изтриете, трите само моето мнение. Повече от очевидно е, че този коментар е написан 1. единствено с цел заяждане 2. без никаква връзка с темата 3. без никаква полезна информация. 4, тоест без никаква полза за дискусията, но вие го толерирате . Няма друга разумна причина да не го изтриете освен ако не сте го написали.
  • #51
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До модераторите ( преди 2 месеца )
    Моля да изтриете коментарите на троловете, за които подадох сигнал. Благодаря предварително!
  • #50
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 48 ( преди 2 месеца )
    Борба с троловете . Известната мъдрост учи да се ИЗБЯГВА ДАВАНЕТО ХРАНА НА ТРОЛОВЕТЕ и да се устоява на изкушението да им се отговаря. ОТГОВАРЯНЕТО на троловете НЕИЗБЕЖНО ВОДИ ДО ОТКЛОНЯВАНЕ от темата на дискусията, изважда от равновесие наблюдателите и осигурява ТЪРСЕНОТО ОТ ТРОЛОВЕТЕ ВНИМАНИЕ. ТРОЛЪТ, КОЙТО Е ИГНОРИРАН, може доброволно да напусне Интернет-форума или дискусията... bg.m.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол