Компанията Ampere, която е подразделение на Renault, работи върху нова технология, която ще позволи на електромобилите на френския производител да бъдат още по-ефективни на пътя. Ключова роля в това ще бъде нова технология, която позволява зареждането на техните батерии само за 15 минути.
Нова технология се разработва с помощта на глобалния производител на полупроводници STMicroelectronics, който ще осигури на френската компания достъп до ключов компонент през следващите години. Това са инвертори от силициев карбид - по-леки и по-малки, които позволяват по-голяма стабилност при високи напрежения и много по-бързи зареждания.
Споразумението между Ampere и STMicroelectronics ще позволи на Renault Group да осигури доставките на силициев карбид - полупроводников материал с огромни предимства, когато се използва в силови модули. Той е едно от най-необходимите и най-търсени съединения от големите марки за техните електрически автомобили.
Захранващата кутия в инверторите на електромоторите се състои от три комбинирани захранващи модула. Това са модул, който осигурява необходимото електрическо възбуждане на двигателя или генератора за управление на магнитното поле в ротора, и пластина с охлаждаща основа, предназначена да разсейва топлината от задната част на захранващия модул, опростявайки термичното управление и процеса на охлаждане.
Тези захранващи модули са съставени от множество чипове от силициев карбид, които са отговорни за управлението и преобразуването на електрическата енергия от батерията за задвижване на двигателя в електрически автомобил. Ефективността на целия електрически пакет зависи до голяма степен от този елемент, който също влияе върху автономността, регенерацията на енергия, плавността и отзивчивостта на шофирането.
Споразумението между тези две големи компании е именно част от стратегическото им сътрудничество, което ще започне през 2026 за разработване на захранваща система за инвертора на електрическите двигатели на Ampere и, следователно, на електрическите автомобили на Renault Group.
Очаква се новите SiC модули да достигнат електрически автомобили с 400-волтова електрическа архитектура, както и тези в сегмента C, които работят с 800-волтови мрежи. Последното ще позволи, наред с други неща, ултра-бързи зареждания, които да преминават от 10 до 80% за 15 минути.