IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault готви революция в зареждането на EV

Разработката на Ampere осигурява 80% само за 15 минути

Компанията Ampere, която е подразделение на Renault, работи върху нова технология, която ще позволи на електромобилите на френския производител да бъдат още по-ефективни на пътя. Ключова роля в това ще бъде нова технология, която позволява зареждането на техните батерии само за 15 минути.


Renault


Нова технология се разработва с помощта на глобалния производител на полупроводници STMicroelectronics, който ще осигури на френската компания достъп до ключов компонент през следващите години. Това са инвертори от силициев карбид - по-леки и по-малки, които позволяват по-голяма стабилност при високи напрежения и много по-бързи зареждания.

Споразумението между Ampere и STMicroelectronics ще позволи на Renault Group да осигури доставките на силициев карбид - полупроводников материал с огромни предимства, когато се използва в силови модули. Той е едно от най-необходимите и най-търсени съединения от големите марки за техните електрически автомобили.

Захранващата кутия в инверторите на електромоторите се състои от три комбинирани захранващи модула. Това са модул, който осигурява необходимото електрическо възбуждане на двигателя или генератора за управление на магнитното поле в ротора, и пластина с охлаждаща основа, предназначена да разсейва топлината от задната част на захранващия модул, опростявайки термичното управление и процеса на охлаждане.

Тези захранващи модули са съставени от множество чипове от силициев карбид, които са отговорни за управлението и преобразуването на електрическата енергия от батерията за задвижване на двигателя в електрически автомобил. Ефективността на целия електрически пакет зависи до голяма степен от този елемент, който също влияе върху автономността, регенерацията на енергия, плавността и отзивчивостта на шофирането.

Споразумението между тези две големи компании е именно част от стратегическото им сътрудничество, което ще започне през 2026 за разработване на захранваща система за инвертора на електрическите двигатели на Ampere и, следователно, на електрическите автомобили на Renault Group.

Очаква се новите SiC модули да достигнат електрически автомобили с 400-волтова електрическа архитектура, както и тези в сегмента C, които работят с 800-волтови мрежи. Последното ще позволи, наред с други неща, ултра-бързи зареждания, които да преминават от 10 до 80% за 15 минути.


0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    Пропуснах да питам, ако резервоара не се разрушава при зареждане, А батерията се разрушава след 1,4 милиона километра, дали зареждането на бензин за 1,4 милиона километра няма да ти разруши портфейла? Около 300 000 лв заедно със смяна на маслата без да броим ангренажни ремъци смяна на съединител, ремонт на скоростни кутии и двигател. На този фон смяна на батерия за 10 000 лв след .. ти ще се сметнеш за колко години минаваш 1,4 милиона километра, не ти ли си струва за без пари?
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    Това ми е на копи пейст за всеки който обяснява колко е скъпо и как няма да има ток за зареждане. За 50 зарядни по 200 киловата, ще са необходими 100 такива комплекта по 200 000 лв. Скромните 20 милиона лв ще струва осигуряването на ток за тези 50 зарядни. Както виждаш, малка инвестиция с висока възвръщаемост. Ти само посочи къде зареждат по 250 електромобила/час. Всеки час. Ще се намери кой да им вземе парите. Натоварването на сегашните зарядни е само 10% , а на места има само по 2 колонки
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 и 20 ( преди 1 месец )
    Вярно е. Ако зареждаш батериите с 0,5 c, което означава мощност половината на капацитета, производителят на батериите гарантира 6000 цикъла. При бързо зареждане тези цикли много бързо падат на две-три хиляди. При пробег от 700 км на xiaomi, батерията много бързо ще се скапе с 500 киловата зареждане. Ако изкара само 2000 цикъла, ще трябва да я смениш след 2000 дни , което е само след 6 год, и 1,4 милиона километра. Упс, Това е само бавното домашно зареждане. Добави още 1,4 милиона бързо.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    Как си представяш 50 коли, които зареждат едновременно с 200 kW? Къде може да се случи това? Това са 5 автомобила на час, които зареждат по 40 kWh за 200-300 км. Колко са бензиностанциите, които обслужват 250 автомобила на час? Помисли си само на касата Какво ще се случи и дали зареждането ще ти отнеме 5 минути? Ако не можеш да си го представиш просто спри на първата бензиностанция по магистралата.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При зареждане на бензиностанция без значение от зареждането, резервоара не се разрушава .
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бързото зареждане=разрушаване на батерията.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бързото зареждане няма никакво бъдеще, то дори и сега е нужно да ходиш да се молиш на хора от съседните колонки, сега си предствете как 50 коли зареждат едновременно дори само 200kw кой може да осигури инфраструктурата за подобна мощност и колко струва това.
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До Гост ( преди 1 месец )
    Всички обещават революции, но правят еволюции и зареждат само с 500 киловата мощност, което позволява зареждане на 200-300 км за 5 минути. Но пък от Toyota не обещават революции на дребно. Тяхната революция е за 1500 км пробег с 10 минути зареждане. Ето това е революция и големи обещания.. С нетърпение всички чакаме 2027 да дойда революцията. Истинската. Защото Toyota никога не лъже. Все пак това е най-великият автомобилен производител в света който произвежда най-много и най-качествения автомоб
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Без революция в зареждането,за 5 минути сипвам бензин до горе.