IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault готви революция в зареждането на EV

Разработката на Ampere осигурява 80% само за 15 минути

Компанията Ampere, която е подразделение на Renault, работи върху нова технология, която ще позволи на електромобилите на френския производител да бъдат още по-ефективни на пътя. Ключова роля в това ще бъде нова технология, която позволява зареждането на техните батерии само за 15 минути.


Renault


Нова технология се разработва с помощта на глобалния производител на полупроводници STMicroelectronics, който ще осигури на френската компания достъп до ключов компонент през следващите години. Това са инвертори от силициев карбид - по-леки и по-малки, които позволяват по-голяма стабилност при високи напрежения и много по-бързи зареждания.

Споразумението между Ampere и STMicroelectronics ще позволи на Renault Group да осигури доставките на силициев карбид - полупроводников материал с огромни предимства, когато се използва в силови модули. Той е едно от най-необходимите и най-търсени съединения от големите марки за техните електрически автомобили.

Захранващата кутия в инверторите на електромоторите се състои от три комбинирани захранващи модула. Това са модул, който осигурява необходимото електрическо възбуждане на двигателя или генератора за управление на магнитното поле в ротора, и пластина с охлаждаща основа, предназначена да разсейва топлината от задната част на захранващия модул, опростявайки термичното управление и процеса на охлаждане.

Тези захранващи модули са съставени от множество чипове от силициев карбид, които са отговорни за управлението и преобразуването на електрическата енергия от батерията за задвижване на двигателя в електрически автомобил. Ефективността на целия електрически пакет зависи до голяма степен от този елемент, който също влияе върху автономността, регенерацията на енергия, плавността и отзивчивостта на шофирането.

Споразумението между тези две големи компании е именно част от стратегическото им сътрудничество, което ще започне през 2026 за разработване на захранваща система за инвертора на електрическите двигатели на Ampere и, следователно, на електрическите автомобили на Renault Group.

Очаква се новите SiC модули да достигнат електрически автомобили с 400-волтова електрическа архитектура, както и тези в сегмента C, които работят с 800-волтови мрежи. Последното ще позволи, наред с други неща, ултра-бързи зареждания, които да преминават от 10 до 80% за 15 минути.


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Проблясък ( преди 1 месец )
    Това всъщност отговаря на въпроса защо има бум на електромобилите в Китай и застой на електромобилите на Европейския пазар. Ако днешните китайски автомобили зареждат 400 км за 6 минути, а бъдещите европейски електромобили обещават свръх бързо зареждане и революция за 2026 година с зареждане на 250 км за 15 минути, не мислите ли, че Това обяснява всичко? Особено ако китайския автомобил днес има реален пробег от 700 км и струва под 30 000 $, а европейските искат 2 пъти повече за 2 пъти по-малко?
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 3: ( преди 1 месец )
    Само дето кривата не е една и съща между 10 и 80%, т.е. твоите 160 квт. са леко имагинерни. Т.е. ако е немного голяма масова батерия едни 200 квт. са си ок. Все пак най-бързите зарядни вмомента са ефективни само при някои батерийни пакети с 800 волта архитектура. Много си се размечтал с тия 500 квт. И горния вариант не е лош.
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Пропуснах да ти сметна, че при зареждане с 500 kW, за 6 минути е зареждат 50kWh, които по твоите сметки са достатъчни за 400 км.
  • #3
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    40 kWh за 15 минути, означава киловата зареждане. Тоест над 90% от китайците зареждат с такава "скорост" в случая мощност. Тази годишните се надпреварват кой да премине 500 kW зареждане. От Рено са доста иновативни и ще избият рибата с това 160 киловата зареждане. Само ще се пречкат по 500 kW зарядни станции на нормалните електромобили и ще им губят времето. Porsche и audi от години зареждат с над 300 киловата, а Рено се хвали че от 2026 ще зарежда два пъти по-бавно.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 1: ( преди 1 месец )
    Като имаш предвид, че слагат около 60-киловатови батерии, то вероятно става въпрос за малко над 40 квтч, т.е. за 250-300 км. Колко от китайските зареждат с такава скорост?
  • #1
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Любимото ми ( преди 1 месец )
    "Последното ще позволи, наред с други неща, ултра-бързи зареждания, които да преминават от 10 до 80% за 15 минути" това е най-любимата мярка за скорост на зареждане. 15 минути за какво? За 100 км? За 200? За 500? Защото да заредиш 100 км за 15 минути не е голяма философия и всеки нормален може да го направи, защото са 60-80 киловата мощност. Като се научат да зареждат 500 км като китайците за 15 минути с 400-500 kW, тогава да се хвалят! Поредната техническа статия само с прилагателни.