IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault готви революция в зареждането на EV

Разработката на Ampere осигурява 80% само за 15 минути

Компанията Ampere, която е подразделение на Renault, работи върху нова технология, която ще позволи на електромобилите на френския производител да бъдат още по-ефективни на пътя. Ключова роля в това ще бъде нова технология, която позволява зареждането на техните батерии само за 15 минути.


Renault


Нова технология се разработва с помощта на глобалния производител на полупроводници STMicroelectronics, който ще осигури на френската компания достъп до ключов компонент през следващите години. Това са инвертори от силициев карбид - по-леки и по-малки, които позволяват по-голяма стабилност при високи напрежения и много по-бързи зареждания.

Споразумението между Ampere и STMicroelectronics ще позволи на Renault Group да осигури доставките на силициев карбид - полупроводников материал с огромни предимства, когато се използва в силови модули. Той е едно от най-необходимите и най-търсени съединения от големите марки за техните електрически автомобили.

Захранващата кутия в инверторите на електромоторите се състои от три комбинирани захранващи модула. Това са модул, който осигурява необходимото електрическо възбуждане на двигателя или генератора за управление на магнитното поле в ротора, и пластина с охлаждаща основа, предназначена да разсейва топлината от задната част на захранващия модул, опростявайки термичното управление и процеса на охлаждане.

Тези захранващи модули са съставени от множество чипове от силициев карбид, които са отговорни за управлението и преобразуването на електрическата енергия от батерията за задвижване на двигателя в електрически автомобил. Ефективността на целия електрически пакет зависи до голяма степен от този елемент, който също влияе върху автономността, регенерацията на енергия, плавността и отзивчивостта на шофирането.

Споразумението между тези две големи компании е именно част от стратегическото им сътрудничество, което ще започне през 2026 за разработване на захранваща система за инвертора на електрическите двигатели на Ampere и, следователно, на електрическите автомобили на Renault Group.

Очаква се новите SiC модули да достигнат електрически автомобили с 400-волтова електрическа архитектура, както и тези в сегмента C, които работят с 800-волтови мрежи. Последното ще позволи, наред с други неща, ултра-бързи зареждания, които да преминават от 10 до 80% за 15 минути.


0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Няма ден без нова революция в батериите и зареждането.А Тесла сглобява Кибергрозника с едноседмични почивки на персонала че нещо заявките липсват.
  • #15
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 1 месец )
    Освен това не си разбрал статията. В нея въобще не става въпрос за батерии, А за електрониката която зарежда батерията и съответно мощността, която може да понесе. Защо избра най-малката батерия за революция на мощността? Какво и е на сегашната електроника, за да търсят нова, след като тесла модел 3 от 2017 зарежда с по-голяма мощност. Да не споменавам porsche и audi, да не кажеш че са скъпи, та затова.
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Ти би ли зареждал с 500 квт. кола с батерия на 15г. възраст? " Покажи коя е и нямам никакъв проблем да я зареждам. След 15 години да не мислиш че ще има много зарядни С мощност под 500 киловата, след като по това време автомобилите вече ще могат да зареждат с поне 1200 kW с колкото в момента зареждат камионите? Дори ако има зарядни на 200 kW, ще е много по-щедящо да зареждаш на тях автомобил който може да зарежда с 500 kW, отколкото такъв който зарежда със 160.
  • #13
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "И ако обичаш не ми дръж тон като даскалица на първокласници. ....Спри." тоест и ти си на принципа "Не ме гледай какво правя, а слушай какво ти говоря. " Във втория си коментар саркастично ме попита кои китайци зареждат с такава огромна "скорост". Защо подпали след като ти отговорих? Очевидно и ти си съгласен, че това не е никаква революция, след като повечето китайци предлагат такова зареждане от години.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 11: ( преди 1 месец )
    Защо спориш с мен за дума, която е в статията? Някъде употребил ли съм думата революция? И ако обичаш не ми дръж тон като даскалица на първокласници. Бонуса си го задръж за себе си. Тезата ми е, че технологията е адекватна и НЕ Е демоде, както ти съзнателно се опита да неглижираш хода на рено. Да, не е върхово. Но китайците често обещатат повече, отколкото предоставят с продукта си. Ти би ли зареждал с 500 квт. кола с батерия на 15г. възраст? С колко се зареждат 60 втч. батерии на BYD сега?Спри.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    Един единствен въпрос. Това през 2026 ще бъде ли революция в зареждането на батериите? Да или не? Бонус въпрос за да ти помогна с първия. Някой вече предлага ли такова зареждане каквото обещават за 2026? Край на дискусията. След това си приказвай там в каквото вярваш.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Според мен се напъват излишно..
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 7: ( преди 1 месец )
    Ти да не си на някакво състезание? Успокой малко топката, че нещо си се разпенил да обясняваш. Цялата ти сметка е 1000 коча, 2000 мъ***е. Да не споменаваме, че за цитираният от теб модел данните не са такива, нито масовите китайски са с такива харатеристики - още на точка 2 ти го написах. Дай малко пространство и на аудиторията.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    А относно пиковата 200 kW мощност за автомобил с малка батерия си напълно прав, прилично и разумен компромис. Но въобще не си прав да наричаш това революция за 2026, при положение че е практика от години. Ще е революция, ако предложат този автомобил на прилична цена.
  • #7
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Е именно де! Защо мислиш, че ти сметнах само 6 минути на 500 kW? Защото това е половината батерия в частта с бързото зареждане на китаеца. Ако смяташ че те лъжа, провери и сподели каква е мощността на зареждане на xiaomi su7? После ела да ми разобличиш лъжите като ми забиеш фактите в лицето, както правя аз обикновено, като ме лъжат. За да не издребняваш, доколкото си спомням беше 480 киловата, които закръглих на 500 за по-лесно смятане.