IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Китай записаха световен рекорд за зареждане на електромобил

Впечатляващото постижение принадлежи на кросоувъра Zeekr 7X (ВИДЕО)

Новият Zeekr 7X постави световен рекорд за скорост на зареждане сред серийните електрически превозни средства. Батерията на кросоувъра беше напълно заредена само за 22 минути. Видеото, което ви показваме по-долу се появи в Youtube канала Out of Spec Reviews.


Zeekr 7X


Възможностите на Zeekr 7X 2025 бяха демонстрирани в Китай на зарядна станция с висока мощност. Иновативната литиево-желязо-фосфатна батерия на Zeekr 7X с капацитет 100 kWh беше заредена с ток с пикова мощност до 500 kW. Средната мощност на зареждане е в рамките на 300 kW.

За сравнение, новата Tesla Model Y поддържа по-бавно зареждане при 350 kW зарядна станция. Електрическите автомобили Hyundai Ioniq пък могат да се зареждат от 10 до 80% за 18 минути.



Припомняме, че новият Zeekr 7X е 4.8-метров кросоувър, създаден съвместно от специалисти на Geely и Volvo. Моделът се предлага във версии със задно задвижване с 421 конски сили и 4х4 задвижване с 646 конски сили. Батериите на модела са с капацитет 75 и 100 kWh. Zeekr 7X може да изминава до 780 километра пробег с едно зареждане, но тези измервания са по китайския цикъл CLTC, който е различен от европейския. 


0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Тук съм и аз!!! А бе младежи...По колко километра прекарвате на магистралата всеки ден???? По колко километра карате въобще всеки ден, че да продължавате да го коментирате това зареждане!!! Ел колата е като телефона - зареждаш я вкъщи или на работа, или докато си в мола и пиеш кафе с някоя кифла! Въобще не се занимаваш с ходене на бензиностания!!! Разбира се, че ако прекарваш всеки ден по 500км на магистрала Ел кола няма да е подходяща, но колко от коментиращите го правят? Мислете бе младежи
  • #28
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До 25 ( преди 4 месеца )
    Многогодишните усилия на Китай в тези области вече дава резултат - въпреки повишението на консумацията, вече се наблюдава намаление на потреблението на въглища както и вносът на горива и природен газ за автомобилите, въпреки че товарният транспорт който не може да премине директно на ток, временно преминава на газ. Това подобрява търговския баланс на Китай и го прави по-силен икономически, но по-важното е и политически, за разлика от Европа, на която и извиват ръцете чрез горивата и я съсипват.
  • #27
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 25 ( преди 4 месеца )
    Аз многократно съм заявявал към какво бъдеще предпочитам да върви света - свят без горене. Свят в който зареждаш автомобила си под фотоволтаиците на паркинга, на подобна на тази 840 kW зарядна станция от статията. Зареждаш без да плащаш такси за пренос, които в Германия са осем пъти повече от себестойността на самото електричество. Енергия която може да се ползва и после за друго. Така се спестяват и милиарди за внос на горива които изтичат от икономиката на държавата или общността.
  • #26
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 25 ( преди 4 месеца )
    Аргументирай се? Можеш ли? Риторичен въпрос! Когато ти зададат математическа или логическа задача, отговорът винаги е един и същ - този който те пита колко е 2+2 не е добре психически. Особено пък ако преди това ти е казал че отговорът е четири но ти както винаги не си съгласен. Ти си против 4 анти 4 ненавиждаш четири, но никога не отговаряш Колко е 2 + 2 и не знаеш верният отговор. Просто 4 не ти харесва и си против него. Ти не си ЗА три или пет. Отговаряш само с обиди към питащия, нали?
  • #25
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 23 ( преди 4 месеца )
    Не съм се кръстил аз антиелектрик или анти каквото и да е. Анти електриците са ми са се кръстили така и сами са избрали да са анти това и антионова. Аз си харесвам дизела и си го карам и не съм против тока бензина метана водорода или каквото и да е. Ако някой е избрал да си кара на синтетично гориво за 50 евро нямам нищо против, стига да не ме кара да му го плащам!
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Господин Димов, Това според вас добра или лоша новина е, като гледате напредъка на Китай както при заместването на въглищата с възобновяеми мощности, така и с напредъка в технологиите в автомобилостроенето?" - Да, добра новина е. "Наистина ли смятате че връщането към конския впряг, въглищата и парният двигател е добра идея докато света върви напред? " - Ам. това сам. си го измисли и предполагам е, защото си психяал, като тая от Вакарел ... потърси помощ.
  • #23
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 17 ( преди 4 месеца )
    Автомобилът от статията е с най-евтините за производство желязофосфатни батерии, които не изискват скъпи и дефицитни материали за тяхното производство. Те имат най-дългия живот сред всички видове батерии и не се палят. Тоест ако една Тесла е могла да измине над милион километра с никел манганова литиево йонна батерия, то тази от статията ще може да измине няколко пъти по толкова. Пък и ако една батерия е проектирана за 1000 цикъла при 500 kW, те стават няколко хиляди при зареждане с по-малка мощ
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    16 абе само ти го позлваш това "анти". Ти си май антито ... ама говори си сам.
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 18 Бива бива да. си толкова откчачен, но кой си залага живота? Повечто хора просто си изкат безн и дизел и тва е...
  • #20
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 19 Ем остранени са ми ... след редовно ги остранява :) ... Ехеее 4. поколения. батерии, па. технологията една и съща! Тюхтюх тюх ..