Историята на дизеловите двигатели в Русия обхваща повече от седем десетилетия, но краят й е нещастен.Тяхната разработка започва още преди Втората световна война, когато в едно от „затворените“ конструкторски бюра (в тях работят само осъдени инженери) е създаден двигателя „Коджу“ (Коба Джугашвили е партийният псевдоним и истинската фамилия на Сталин). Експерименталните двигатели са инсталирани на прототипи на камиони, модифицирани, но така и не доведени до реализация или производство.
Неуспешната история на руските дизелови коли (ГАЛЕРИЯ):
През януари 1980 инженерите на ВАЗ получат задачата да проектират дизелов двигател. Те планираат цяло семейство двигатели за класическите модели на Лада по това време, за Нива, както и за бъдеките автомобили с предно задвижване. В крайна сметка през онези години дизеловите модификации вече се предлагат от почти всички водещи чуждестранни компании.
В Толиати за основа е взет цилиндровият блок на двигателя ВАЗ-2103 с работен обем 1,5 литра (76×80 мм), като първоначално по проекта работи екип на НАМИ. Той предвижда използването на биели и бутала от бензиновия мотор. В крайна сметка такъв двигател е създаден и монтиран в Нива, като развива само 45 к.с. и 75 Нм въртящ момент. Този двигател обаче се оказва краткотраен заради високи натоварвания.


0