Историята на дизеловите двигатели в Русия обхваща повече от седем десетилетия, но краят й е нещастен.Тяхната разработка започва още преди Втората световна война, когато в едно от „затворените“ конструкторски бюра (в тях работят само осъдени инженери) е създаден двигателя „Коджу“ (Коба Джугашвили е партийният псевдоним и истинската фамилия на Сталин). Експерименталните двигатели са инсталирани на прототипи на камиони, модифицирани, но така и не доведени до реализация или производство.
Неуспешната история на руските дизелови коли (ГАЛЕРИЯ):
Тунингът излиза на мода
През 90-те години на миналия век тунинг компаниите предлагат и вносни дизелови двигатели за всъдеходите на УАЗ, но цената на такива автомобили е многократно по-висока от цената на стандартните, а интересът към тях беше близо до нула. И все пак сериен „домашен“ дизелов двигател можеше да се появи през първата половина на 80-те години. Но това се случва 10 години по-късно, като съдбата му отново се оказва нерадостна.
През 90-те години на миналия век тунинг компаниите предлагат и вносни дизелови двигатели за всъдеходите на УАЗ, но цената на такива автомобили е многократно по-висока от цената на стандартните, а интересът към тях беше близо до нула. И все пак сериен „домашен“ дизелов двигател можеше да се появи през първата половина на 80-те години. Но това се случва 10 години по-късно, като съдбата му отново се оказва нерадостна.


0