Много шофьори твърдят, че са почти напълно зависими от своя автомобил, а проучванията в Европа твърдят, че колата „гълта“ около 25% от семейния бюджет. Голяма част от средствата отиват за гориво, което е вторият най-голяма разход след покупката на самия автомобил. Този разход принуждава много шофьори да се опитат да пестят пари за гориво, когато това е възможност.
Един от триковете, използвани от някои хора, е да зареждат гориво сутрин, като тази теория се основава на физиката на флуидите. Горивото, както повечето течности, се разширява при топлина и се свива на студ. По този начин повишената плътност, тъй като сутрин е студено, би позволила да се получи повече гориво на литър, впръскан в резервоара. И все пак съществуват два фактора, които подкопават този научен факт.
Топлоизолация на подземните резервоари
Първият елемент, който поставя под съмнение мита за сутришното зареждане, е свързан с подземните резервоари на бензиностанциите. Тези големи подземни резервоари са изолирани от земята, която ги покрива. Тъй като покритието играе роля на термичен стабилизатор, разликата в температурата на горивото е минимална в зависимост от времето на деня и дори сезоните на годината.
Това означава, че температурата на горивото варира само с няколко градуса и съответно плътността му не се променя достатъчно, за да се промени неговото количество при зареждане.
Помпите следят количеството зареждано гориво
Съвременните помпи доставят зададен обем, независимо от плътността на бензина или дизела. В резултат на това, ако горивото е малко по-гъсто сутрин, помпите регулират подаваното количество, като гарантират същия обем, независимо от времето на деня.
По същия начин промените в плътността на горивото, закупено от бензиностанциите, са толкова незначителни, че не оказват влияние върху доставеното до резервоара на автомобила количество. С други думи, разходът и производителността на автомобила не са значително засегнати.