IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наистина ли зареждане сутрин пести пари от гориво?

Два фактора поставят под съмнение популярния сред шофьорите мит

Много шофьори твърдят, че са почти напълно зависими от своя автомобил, а проучванията в Европа твърдят, че колата „гълта“ около 25% от семейния бюджет. Голяма част от средствата отиват за гориво, което е вторият най-голяма разход след покупката на самия автомобил. Този разход принуждава много шофьори да се опитат да пестят пари за гориво, когато това е възможност.


бензин, зареждане


Един от триковете, използвани от някои хора, е да зареждат гориво сутрин, като тази теория се основава на физиката на флуидите. Горивото, както повечето течности, се разширява при топлина и се свива на студ. По този начин повишената плътност, тъй като сутрин е студено, би позволила да се получи повече гориво на литър, впръскан в резервоара. И все пак съществуват два фактора, които подкопават този научен факт.

Топлоизолация на подземните резервоари

Първият елемент, който поставя под съмнение мита за сутришното зареждане, е свързан с подземните резервоари на бензиностанциите. Тези големи подземни резервоари са изолирани от земята, която ги покрива. Тъй като покритието играе роля на термичен стабилизатор, разликата в температурата на горивото е минимална в зависимост от времето на деня и дори сезоните на годината.


бензин, зареждане


Това означава, че температурата на горивото варира само с няколко градуса и съответно плътността му не се променя достатъчно, за да се промени неговото количество при зареждане.

Помпите следят количеството зареждано гориво

Съвременните помпи доставят зададен обем, независимо от плътността на бензина или дизела. В резултат на това, ако горивото е малко по-гъсто сутрин, помпите регулират подаваното количество, като гарантират същия обем, независимо от времето на деня.


бензин, зареждане


По същия начин промените в плътността на горивото, закупено от бензиностанциите, са толкова незначителни, че не оказват влияние върху доставеното до резервоара на автомобила количество. С други думи, разходът и производителността на автомобила не са значително засегнати.


0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Тротинетка, предприятия в България масово затварят заради скъпа електроенергия. Предприятието в Стара Загора не е прецедент,всичко идва от зелените политики.
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 4 часа )
    Продължаваш ли да поддържаш тезата че шефът ти е затворил леярският цех, защото не може да си позволи да плаща ток от 18 стотинки за киловатчас - останалото над тази цена го плаща държавата. Преди 20 kW пещи Това са 3,60 лв без ДДС за час, заради които шефът ти по твои думи е фалирал и затворил цеха? Тези ги разправяй на колегите ти антиелектрици, но никъде другаде защото останалите имсме критично мислене. Още по-голям смях ще е ако е истина и си повярвал на оправданията!
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 5 часа )
    Леенето на метали е най екологично със захранване от фотоволтаични панели когато слънцето пече.През нощта може да захранваш пещите със батерии със съхранена през деня електроенергия.Статистически е доказано.
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 5 часа )
    Леярна Прогрес в Стара Загора затвори заради високите цени на електроенергията. Може Теслю адреналинката електричка да се предложи за консултант и да ги научи да леят на фотоволтаици на припек.Когато цената на електроенергията се вдигне, заплати и осигуровки се вдигат,а цената на отливката си остава същата губиш по малко,ако не работиш.
  • #26
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 24 ( преди 6 часа )
    Моята работа си върви, а и на Гост който е топ инженер във фирмата за металообработка. Шефа му плаща по 150 лв да си клати краката и да виси във форумите и да пише коментари. Все пак шефа е супер интелигентен и уволни леярите, защото не може да си позволи да плаща тока за пещта за леене 50 лв на ден за ток. Гост му е 3 пъти по-скъп, но си го държи на работа.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 6 часа )
    Нас не ни мисли. Ти ако нямаш време, недей да четеш статии които не те интересуват, после недей да четеш коментари които не те засягат, а ако съвсем пък нямаш време, спри да пишеш коментари под тези статии.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до повечето ( преди 6 часа )
    Абе, форумните плъхове и под тази статия ли си пишете глупостите? Хайде спрете се, или си намерете работа.
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 7 часа )
    "анонимен ( преди 9 минути )Тротинетка,една нула повече си сложил,доказваш,че си математик.52 седмици по 30 лева са 1560 лв. годишно. 90 х. лв разделени на 1560 лв са 58 години." Е именно де, господин доказан антиматематик, който не може да разбере разликата между огромния пробег на toyota-та, който върти гост - 78 000 км за 10 години и скромния пробег който позволява електромобила при 200 км на ден - 73 000 км годишно. 10 пъти разлика - една нула повече
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 7 часа )
    Ето как без да питаш съм ти го сметнал и него само с 200 км на ден, което е половината пробег на нормален електромобил. Искаш ли да се върнем към коментара в който дори втората ръка електромобили струват на цената на автомобил с ДВГ, дали някой от вас антиелектриците ще си купи автомобил с ДВГ или ще врътнете мнението на 180 градуса? Доколкото ви познавам след 10 години ще ми обяснявате как сте ме убеждавали че електромобилите са бъдещето А аз съм се инатил и съм защитавал ДВГ
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    Тротинетка,една нула повече си сложил,доказваш,че си математик.52 седмици по 30 лева са 1560 лв. годишно. 90 х. лв разделени на 1560 лв са 58 години.