IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Наистина ли зареждане сутрин пести пари от гориво?

Два фактора поставят под съмнение популярния сред шофьорите мит

Много шофьори твърдят, че са почти напълно зависими от своя автомобил, а проучванията в Европа твърдят, че колата „гълта“ около 25% от семейния бюджет. Голяма част от средствата отиват за гориво, което е вторият най-голяма разход след покупката на самия автомобил. Този разход принуждава много шофьори да се опитат да пестят пари за гориво, когато това е възможност.


бензин, зареждане


Един от триковете, използвани от някои хора, е да зареждат гориво сутрин, като тази теория се основава на физиката на флуидите. Горивото, както повечето течности, се разширява при топлина и се свива на студ. По този начин повишената плътност, тъй като сутрин е студено, би позволила да се получи повече гориво на литър, впръскан в резервоара. И все пак съществуват два фактора, които подкопават този научен факт.

Топлоизолация на подземните резервоари

Първият елемент, който поставя под съмнение мита за сутришното зареждане, е свързан с подземните резервоари на бензиностанциите. Тези големи подземни резервоари са изолирани от земята, която ги покрива. Тъй като покритието играе роля на термичен стабилизатор, разликата в температурата на горивото е минимална в зависимост от времето на деня и дори сезоните на годината.


бензин, зареждане


Това означава, че температурата на горивото варира само с няколко градуса и съответно плътността му не се променя достатъчно, за да се промени неговото количество при зареждане.

Помпите следят количеството зареждано гориво

Съвременните помпи доставят зададен обем, независимо от плътността на бензина или дизела. В резултат на това, ако горивото е малко по-гъсто сутрин, помпите регулират подаваното количество, като гарантират същия обем, независимо от времето на деня.


бензин, зареждане


По същия начин промените в плътността на горивото, закупено от бензиностанциите, са толкова незначителни, че не оказват влияние върху доставеното до резервоара на автомобила количество. С други думи, разходът и производителността на автомобила не са значително засегнати.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 1 час )Значи за да пестят,трябва да платя 100 хилки за електрокар, вместо Тойота Корола втора употреба за 10 хилки.Математик та дрънка." Да ти припомня една мисъл " - Какъв е главният проблем на умните хора?- Те мислят, че другите също мислят.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    5-ти, в една Германия, също имаш избор на цената на която зареждаш гориво. Тя варира в рамките на деня, като разликите достигат до 20цт. А ако решиш на магистрала, сложи още 20цт отгоре. Цените, които ти обявяваш са общо взето борсови, които като краен потребител няма да видиш. Съвсем отделно е, че, колко трябва да висиш с 11квч зарядно (които са масови по домовете). Та айде спри се малко с теоретичните глупости или инвестицията в панели...
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пробег 500 км на хартия,които на практика са само 200 км.
  • #11
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е то които иска да върти много километри си взема електромобил с 500 км пробег.
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Значи за да пестят,трябва да платя 100 хилки за електрокар, вместо Тойота Корола втора употреба за 10 хилки.Математик та дрънка.
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До втория.Да въртиш много километри,с електромобил с 200 км автономия.Трябва да си мазохист или особено остър.
  • #8
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До 7 ( преди 2 месеца )
    Тези технологии вече са измислени. В Китай електромобилите са по-евтини от автомобил с ДВГ
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Електромобилите никога няма да станат по-евтини от ДВГ, освен ако не измислят някаква съвсем нова технология но дори и тогава.
  • #6
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Новинар ( преди 2 месеца )
    Анализатори сочат, че причините са няколко - основно по-бавното възстановяване на китайската икономика, както и много бързото навлизане на електромобилите. Товарният превоз пък преминава на газ. Това намали търсенето на горива и рафинериите ограничиха покупките - консултантската компания Oilchem отчита, че компаниите в провинция Шандун (сърцето на индустрията, свързана с преработката на петрол) работят с под 55% от капацитета си.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Новинар ( преди 2 месеца )
    Новините които няма да прочетете тук: Китай разочарова петролните пазари през 2024 г. - вносът спада за първи път от години През миналата година в страната са внесени 553,4 млн. тона, или към 11,04 млн. барела дневно 13.01.25 г. Инвестор БГ