IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо масовите автомобили нямат нужда от бензин с висок октан

Повечето съвременни мотори не разполагат с нужната степен на компресия, за да усетят разликата

Започваме с уточнението, че става дума за масово произвежданите автомобили, а не за спортни коли, на които от вътрешната страна на капачката на резервоара изрично е написано да се сипва само високооктанов бензин. За всички останали това не е необходимо, а защо е така, ви разказваме сега.


гориво


Шофьорите, които предпочитат да наливат изключително 100-октанов бензин в резервоара на обикновената си кола, обикновено използват „убиец“ аргумент: Те казват, че двигателят е по-мощен, харчи по-малко и е по-малко склонен към детонация от гориво с октаново число A-95.

Всъщност въпросът с детонацията става критичен в единствения случай: когато степента на компресия в цилиндрите на двигателя надвишава 12. Само при съотношения на компресия от 12 и по-високи "95" наистина е противопоказен. По-голямата част от съвременните двигатели на масовите автомобили обаче нямат такава степен на компресия.

Сега е по-лесно да се произвежда увеличена мощност с постоянен работен обем на масово произвеждан силов агрегат, използващ турбокомпресор, вместо чрез увеличаване на степента на компресия. Освен това електронните „мозъци“ на всеки от по-модерните двигатели са оборудвани с функция за октанов коректор.

Така системата разпознава ниско октаново гориво въз основа на признаци на детонация и автоматично настройва работния цикъл в съответствие с това. Списъкът с „предимствата“ на 100-октановия бензин обикновено включва и постулата, че с него автомобилът демонстрира по-умерен апетит за гориво . Има и легенда, че високо октановото гориво позволява на двигателя да произвежда повече мощност.

Тези вярвания водят началото си от края на миналия век или самото начало на този век. След това, за да се получат както A-95, така и A-100, се използват органометални добавки. По-високото съдържание на тези съединения в горивото понякога води до увеличаване на мощността на A-100 спрямо A-95, но тя е минимална - с до 2-3%. И в повечето случаи собственикът на колата може дори да забележи тази разлика!


0 от 500
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    батко ( преди 2 месеца )
    сипвам най евтиния бенз. Другото е пари на вятъра. добавки али бали. трикчета да ти вземат парата. че някойи и си вярват
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Двигател проектиран за 95 му е все тая дали слагаш качествен 95 или 100. Виж ако 95цата е кръщавана е друга тема
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    jamhet ( преди 2 месеца )
    Колата се кара с предписаното от производителя октаново число.... Едни умни хора са го сметнали. За двигател с директно впръскване и турбина е поне 98 октана и там причината не е само степента на сгъстяване, дълга тема....
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Хахаха ( преди 2 месеца )
    И все още има вярващи, че двигател направен за 91 или 95 върви повече със 100. Значи тези на LPG вървят още повече при тези 108 окрана.
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    100 октановият бензин не е склонен към детонации както 95 октановия. Тоест компютърът на автомобила може да зададе по-голямо предварение на запалването, когато е със 100 октанов, бензин, това води до по-бързо ускорение, по-пъргаво ускорение от по-ниски обороти, което вероятно може да доведе и до по-нисък разход, но би трябвало колата да стане по-пъргава, независимо дали спортна или обикновена. Просто с 95 октановия бензин при по-ранна детонация компютъра връща аванса, за да няма детонации.
  • #7
    10 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Щото масовите автомобили вървят на нафта и газ. Кой кара на бензин?
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Зареждай по равно 95 и 100 октана,в резервоара ще стане 97,5 октана.
  • #5
    4 rate up comment 8 rate down comment
    до 3 - турбо ( преди 2 месеца )
    произвдителят на моя автомобил препоръчва бензин 98 октана. какво да зареждам, 95 или 100? на дълъг път 100те октана определено са по-икономични според личния ми опит. за мощност - дълбоко се съмнявам, че който и да е от вас използва над 45 процента от мощността на двигателя си, та да усети увеличение. все пак за достигане и поддържане на 100км/ч на автомобил с маса 1000кг са нужни 8 (осем) к.с.
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Москвич 412 вървеше добре с бензин А93 октана.Двигателят започваше да *** с по нискооктановия А86.
  • #3
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Октановото число е характеристика,която показва детонационната устойчивост на бензина.Ако бензина изгаря като взрив(детонационно),може да пробие буталото.По високооктанов бензин няма да вдигне мощността,нито ще подобри икономичността на двигателя.Само ще се охарчите за по скъп бензин.Кара се с бензин препоръчан от производителя.