IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо с гориво от различни бензиностанции, колата харчи различно

Обикновено това се забелязва от шофьори, които редовно пътуват по един и същ маршрут

В интернет пространството има немалко оплаквания, че горивото от една бензиностанция свършва по-бързо, отколкото от друга. И тази разлика е особено забележима, когато редовно зареждате гориво на две определени бензиностанции. Но защо се случва това? Отговаряме ви сега.


бензиностанция


Обикновено подобни "трикове" с гориво се забелязват от шофьори, които редовно пътуват по един и същ маршрут. И зареждат гориво на различни бензиностанции по пътя. Шофьори отбелязват, че се стига о до разлика от около 2 литра на 100 километра. На пръв поглед, може да не ви се стори много, но с течение на времето разликата става значителна. И така, каква е причината?

Нека започнем с факта, че разликата в разхода на гориво може да бъде свързана с измама на бензиностанциите, но това е в по-редки случаи. Като правило всичко се отнася до самото гориво или техническите характеристики на оборудването, инсталирано на определена бензиностанция.

Например, някои производители на гориво играят на сигурно и го произвеждат с октаново число малко по-високо от изискваното. Да кажем, че вместо 95-та пускат 95.5. Това ви позволява да избегнете искове от регулаторните органи по време на различни измервания и проверки, но в същото време практически не влияе на продажната цена.

За обикновения шофьор зареждането с такъв бензин означава, че „апетитът“ на колата му ще намалее леко, тъй като ефективността на изгаряне на сместа гориво-въздух ще се увеличи. Добавките също играят своята роля. Евтините имат такава характеристика като бързо стареене.

Ето защо някои шофьори наблюдават "стареенето" на бензина още няколко седмици след като е зареден в резервоара. Поради факта, че част от добавките се изпаряват, октановото число също намалява. В резултат на това динамиката на автомобила се влошава, а разходът на гориво също леко се увеличава. Резултатът е намален пробег.

Причината може да е баналното недопълване, свързано с технологията. Сега в редица бензиностанции се използват пневматични системи, които подават гориво през измервателния уред под силно въздушно налягане. Докато механичните помпи гарантират по-точно броене на литрите.

0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ванко ( преди 8 месеца )
    Разликата идва от мехурите! На всички бензиностанции дизелът се пени...дори и с добавка.Аз винаги пълня резервоара догоре и виждам пяната.Няма спасение!
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ник ( преди 8 месеца )
    Истината е съвсем друга и я знам от професионалисти. Трябва да зареждате рано рано. По- късно през деня помпата на бензиностанцията работи и образува пяна която преминава през брояча и ви таксуват за течност.
  • #24
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Пурко ( преди 8 месеца )
    Получавам нова кола от дилър. Той казва:заредете на първата бензиностанция, в резервоара има 2-3 литра бензин. Зареждам догоре на първата бензиностанция на около 200 м. От дикъра. Заредиха ми 52 л. Прибирам се, отварям книжката на колата и чета: Обем на резервоара 45 л. ....
  • #23
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Пурко ( преди 8 месеца )
    Получавам нова кола от дилър. Той казва:заредете на първата бензиностанция, в резервоара има 2-3 литра бензин. Зареждам догоре на първата бензиностанция на около 200 м. От дикъра. Заредиха ми 52 л. Прибирам се, отварям книжката на колата и чета: Обем на резервоара 45 л. ....
  • #22
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    калибрирането на колонките обикновенно е различно но винаги към по малко.
  • #21
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    ми те всички горива едни и същи дали 100 98 95 разликата е на касата
  • #20
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Заредете от "Еко" и сравнете с всички останали!
  • #19
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Ясо ( преди 8 месеца )
    Един случай, ми се е запечатал в паметта. Слизам от Тракия и в Стара Загора на едно Еко, зареждам газ и поемам към Габрово. Колата. изкачи Шипка в 90% от времето на 4-та предавка. С нормална скорост, при всяко подаване на газ се усещаше тяга и не си и помисли да претриса. Да, вярно е че беше към привечер и въздухът да е бил по-плътен, обаче лекотата с която се движеше автомобила, впечатли.
  • #18
    28 rate up comment 4 rate down comment
    До 16 ( преди 8 месеца )
    А не ти ли идва на ум, че това друсане в дупките в България изразходва енергия и няма откъде да дойде, освен от горивото. Дори има разлика в разхода от грапавостта на асфалта. И за шума е нужна енергия. Пусни се да караш на асфалт стъкло с постоянна скорост и после сравнявай с изронен асфалт, по който освен това караш на слалом, че и се налага да намаляваш тук-там. И после викаш, че различно горяла колата...
  • #17
    17 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 8 месеца )
    Пак си изгубих времето да чета глупости!Стареене на бензина?!Че колко месеца ги харчите 60л?!Причините са основно две,при що годе читави бензиностанции!Има разлика между различните, проблема е, че известно време то е ОК на една,а кофти на друга,после са обратно!Другия е човешкия фактор който ти пълни колата!Поне в БГ все още има такива "слуги".Кажеш му "до горе" един оставя пистолета сам да се изключи и до там,друг старателно налива до гърловината ей ви 3-4л разлика